kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

تصدی‌گری دولت در ساخت مسکن اشتباه است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بر ضرورت واگذاری زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار‌، در جریان بازدید از پروژه‌های مسکن مهر روستاهای شهرستان اشکذر اظهار کرد: هم‌اکنون ما ۱۲ میلیون نفر جوان ۲۴ تا ۲۹ ساله داریم که ازدواج نکردند.
وی اصلی‌ترین دلیلی که این جوانان برای عدم ازدواج بیان می‌کنند را نداشتن مسکن دانست و تصریح کرد: هر ساله این آمار در حال افزایش است و متاسفانه اقدام مناسبی برای آنها صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر این‌که باید یک بار برای همیشه تکلیف فاقدین مسکن را روشن کنیم گفت: با این شیوه‌ای که الان برای مسکن‌دار شدن جوانان حرکت می‌کنیم اگر بخواهیم مسیر را ادامه دهیم هیچ وقت اینها نمی‌توانند ازدواج کنند.
جوکار خاطرنشان کرد: دولت خودش نباید اقدام به ساخت مسکن و تصدی‌گری در این عرصه کند و در صورتی که بخواهد به این صورت عمل کند قطعا با همین مشکلات روبرو هستیم.
وی راهکار برون‌رفت از مشکل تامین مسکن برای جوانان را اعتماد دولت به مردم و ارائه تسهیلات و زمین برای ساخت‌و‌ساز به آنها دانست و گفت: در این صورت مردم به راحتی خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.