kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

مراکز حساس دولتی اسلام‌آباد به تصرف مخالفان نواز شریف درآمد

در پی اقدام ده‌ها هزار تظاهرکننده به اشغال مراکز حساس دولتی پایتخت پاکستان، اوضاع سیاسی در این کشور متشنج‌تر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز ده‌ها هزار تظاهرکننده که خواستار کناره‌گیری «نواز شریف» از پست نخست‌وزیری هستند، به سمت مراکز حساس و ساختمان‌‌های دولتی شهر اسلام‌‌آباد به راه افتادند و با کنار زدن موانعی که پلیس ایجاد کرده بود، برخی از این مراکز را به اشغال خود درآوردند. پلیس پاکستان پیش از این هشدار داده بود تظاهرکنندگان نباید از خطوط قرمز عبور کنند.
«طاهر القادری» رهبر حزب «تحریک عوامی»  و «عمران خان»‌رهبر «تحریک انصاف» که دو رهبر این اعتراضات گسترده محسوب می‌شوند، دیروز سخنان تندی را علیه نواز شریف بر زبان راندند؛ القادری گفت: نظام سیاسی فعلی قادر به مبارزه با فساد مالی نیست و نمی‌تواند خواسته‌های مردم را برآورده کند. وی مدعی شد که به زودی عمر دولت نواز شریف به پایان می‌رسد.
 القادری همچنین از نواز شریف خواست پاکستان را ترک کرده و به عربستان پناهنده شود. القادری همچنین اطمینان داد که انقلاب مردم پاکستان (اعتراضات کنونی) برای سرنگونی دولت به هر قیمتی پیروز خواهد شد.
عمران خان نیز در سخنرانی خود وعده داد که دولت را به زودی منحل می‌کند و احزاب سیاسی باید به فکر تشکیل یک دولت جدید باشند.
در پی افزایش اعتراضات خیابانی، دولت اسلام‌آباد اعلام کرد حاضر به گفت‌وگو با دو رهبر مخالف است تا مشکلات به شیوه‌ای قانونی و دموکراتیک حل شود.