kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

تولید شیر ضد کرونا در اصفهان



اصفهان- خبرنگار کیهان:
معاون مرکز ویروس‌شناسی دانشگاه اصفهان گفت: روش درمانی جدیدی در بیماری کرونا با استفاده از شیر فوق ایمنی توسط محققان اصفهانی تولید شده است.
حسن نیلی احمدآبادی اظهار داشت: در شرایطی که در موج چهارم کرونا هستیم، تولید پادتن کرونا از شیر دام در فاز سوم و نهایی مطالعات خود است و چنانچه از اردیبهشت‌ماه مصرف این شیر در جامعه فراهم شود، نسبت به کرونا به ایمنی جمعی دست خواهیم یافت.
وی افزود: تولید پادتن کرونا حاصل همکاری 10 دانشمند ویروس‌شناس، میکروبیولوژیست، پزشک و دامپزشک اصفهانی است و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه هم در انجام این پژوهش کمک کرده‌اند.
معاون مرکز ویروس‌شناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: با توجه به موج‌گیری چهارم کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر و کمبود واکسن، محققان و دانشمندان کشور به دنبال راهی مؤثر و پایدار برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ کووید 19 شده‌اند.
نیلی احمدآبادی با بیان این مطلب گفت: شیر فوق ایمنی‌زا حاوی پاد‌تن اختصاصی علیه ویروس کرونا است و این شیر اکنون در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی فاز سوم است و ایمنی محصول در فاز اول مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بیماران سرپایی که در منزل مورد مراقبت قرار می‌گیرند و تست تشخیصی کرونای آن‌ها مثبت است و کسانی که با افراد بیمار در ارتباط هستند می‌توانند شیر فوق ایمنی‌زا را به صورت رایگان دریافت کنند. وی افزود: این شیر در افرادی که دارای حساسیت نسبت به شیر هستند به میزان کم و به دفعات به صورت جرعه‌جرعه به همراه غرغره کردن توصیه می‌شود.