kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

حوادث شهرستانها




دستگیری اعضای باند قلابی تست کرونا در البرز
سرپرست پلیس فتا البرز اعلام کرد که اعضای باند پزشکان قلابی که با تبلیغات گسترده درفضای مجازی و بدون مجوز از وزارت بهداشت اقدام به انجام تست کرونا می‌کردند در این استان شناسایی و
دستگیر شدند.
سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت که با توجه به اوج گیری دوباره ویروس کرونا و انجام تست‌های این ویروس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، برخی افراد از این فرصت سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان دریافت تست
کرونا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و گشت‌های مستمر دراین زمینه یک سایت متخلف در فضای مجازی شناسایی کردند که اقدام به انجام تست کرونا در منزل با جوابدهی توسط پزشک می‌کرد.
جلیلیان گفت: بررسی‌های ویژه پلیس نشان داد که اعضای این باند ۲ نفر هستند که یکی از آنها مسئول تبلیغ انجام تست در فضای مجازی بوده و نفر دیگر نیز به عنوان پزشک خود را در مکان‌های مورد نظر معرفی می‌کرد.
وی بیان داشت این باند شناسایی و دریکی از مناطق کرج با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و از مخفیگاه آنها مقادیر زیادی لوازم پزشکی تست کرونا در محیطی غیر بهداشتی
کشف شد.
وی افزود: متهمان دستگیر شده با پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شدند.
جلیلیان تاکید کرد: هرگونه تبلیغ برای فروش واکسن کرونا در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس فتا با این موضوع برخورد خواهد کرد.

کشف جعل و کلاهبرداری میلیاردی
در بهشهر
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری دو متهم به جعل و کلاهبرداری 75 میلیارد ریالی در شهرستان بهشهر خبر داد.
سرهنگ سید موسی حسینی، اظهار کرد: در پی وقوع جعل و کلاهبرداری با فروش مال غیر به ارزش 75 میلیارد ریال در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی
قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، دو کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای اسناد و مدارک را شناسایی کردند.
وی افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد، متهمان با سوء استفاده از غفلت مالک با جعل سند یک قطعه زمین سه هزار و 600 متری در حومه شهرستان بهشهر قصد فروش آن به ارزش 75 میلیارد ریال را داشته‌اند.
سرهنگ حسینی، خاطر‌نشان کرد: با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان بهشهر و با هماهنگی قضایی متهمان در عملیاتی ضربتی پلیس در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

۲۴۱ کیلوگرم مواد مخدر
در کرمان کشف شد
سربازان گمنام امام زمان (عج) و اداره کل اطلاعات کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ۲۴۱ کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
سربازان گمنام امام زمان و نیروهای اداره کل اطلاعات استان کرمان ۱۶ فروردین سال جاری ضمن شناسایی یکی از باندهای قاچاق کلان مواد مخدر صنعتی طی عملیاتی در بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای این شهر به یک دستگاه خودرو زانتیا حامل محموله مواد مخدر را متوقف کردند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) طی بازرسی از این خودرو ۱۴۵ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه و ۹۶ کیلوگرم ماده مخدر هروئین را کشف کردند.
همچنین طی بازرسی از محل دپوی اعضای این باند قاچاق واقع در محور روستای سعیدی در حاشیه شهر کرمان، مقداری تریاک نیز کشف و ضبط شد.

کشف ۶۵ تُن سیمان احتکاری در بوکان
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: ۶۵ تُن سیمان احتکار شده از یک انبار غیرمجاز در این شهرستان کشف و ضبط شد.
محمدصالح زندش اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار سیمان، بازرسان این اداره پس از بررسی اطلاعات دریافت شده، از این مکان بازرسی و در قالب آن، هزار و ۳۰۰ کیسه سیمان کشف شد.
 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان ارزش کالای کشف شده را ۲۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی این انبار
غیرمجاز پلمب شد.
زندش، با‌اشاره به اینکه واحدهای صنفی باید برابر مقررات میزان نگهداری کالا را در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: سرپیچی از این قانون احتکار و قاچاق کالا بوده و با آن برخورد قانونی می‌شود.

۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق
در استان بوشهر کشف شد
فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: با همت نیروهای دریابانی ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اسکله عامری بوشهر کشف شد.
سرتیپ ولی‌الله رضایی‌نژاد اعلام کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی بوشهر حین کنترل شناورهای عبوری در اسکله عامری به یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر بوشهر در حرکت بود مظنون و آن را
توقیف کردند.
وی اضافه کرد: مأموران در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده، انواع لوازم جانبی موبایل شامل ۳۵ هزار کابل رابط شارژر، ۹۰۰ عدد سرشارژر فندکی، هشت هزار و ۸۳۰ عدد انواع هندزفری، چهار هزار و ۵۰۰ عدد کاور، ۸۵۰ عدد باطری را که به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود،
کشف کردند.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر بیان کرد: در این عملیات ناخدای شناور به اتهام حمل بار قاچاق دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه کالاهای کشف شده تحویل مراجع
قانونی شدند.