kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

لااقل این یک مسئله را درست تدبیر می‌کردید(خبر ویژه)

علی‌رغم یک‌سال سخت و تجربه‌اندوزی، و علی‌رغم هشدارهای وزارت بهداشت، چنانکه قابل پیش‌بینی بود همه مراکز استان‌ها و کلانشهرهای کشور به رنگ قرمز درآمده و آمار تلفات کرونا افزایش نگران‌کننده‌ای یافته است. در چنین شرایطی رئیس‌جمهور می‌گوید چرا به مدیریت دولت انتقاد می‌کنید و از موفقیت‌های این دولت فیلم نمی‌سازید!؟

سایت الف ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: مدیریت مرغ و گوشت و مواد غذایی و بنزین و همه و همه را کنار  بگذارید و همین مورد کرونا را در نظر بگیرید. آنچه باید در مدیریت این بحران دیده شود (فارغ از دستیابی به موفقیت کامل) عقلانیت و تدبیر و هماهنگی است که متاسفانه از همان ابتدای ورود این ویروس به کشور، چنانکه باید از دولت محترم دیده نشده. از جدی نگرفتن این ابتلا تا اعمال محدودیت‌های ضعیف و دیرهنگام و معیارهای دوگانه و اختلاف‌نظرهای غیرکارشناسی، جملگی شاهد این ادعا هستند.
متاسفانه این رویه در حالی ادامه یافته که مسئولان وزارت بهداشت طی ماه‌های گذشته همواره نسبت به شیوع نسخه انگلیسی این ویروس که قدرت سرایت چند برابری نیز دارد، هشدار داده‌اند.
آیا دولت نمی‌توانست در ایام نوروز که عملاً اغلب مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی به‌صورت کامل یا نیمه، تعطیل هستند استفاده کند و با اعمال محدودیت‌های سخت در رفت‌ و آمد مانع سفر شود؟
این در حالی است که بنا بر اظهار نظر مسئولان وزارت بهداشت که قاعدتاً همه باید تابع نظر کارشناسی آنها باشند، در ستاد ملی مبارزه با کرونا به پیشنهادات آنها بی‌توجهی و هشدار‌هایشان نادیده گرفته می‌شود.
گویی دولت با رها کردن نقش خود در مدیریت این بحران عملاً خواسته است بار مبارزه با این ویروس را به گردن مردم و (البته کادر مظلوم درمان) بیندازد و خود را خلاص کند!
شل‌کن سفت‌کن دولت در مدیریت کرونا عملاً هزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر  بر دوش نظام اقتصادی و نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند و عجیب است که دولت این رویه را هنوز کنار نگذاشته است.