kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
از سوی معاون اجرایی حرم مطهر اعلام شد

نحوه فعالیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در شرایط قرمز کرونایی

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نحوه فعالیت آستان مقدس در شرایط قرمز کرونایی را تشریح کرد.

 
 قم – خبرنگار کیهان:

هادی محمودنژاد اظهار کرد: با توجه به دستور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت مبنی بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مکان مقدس، تمامی برنامه‌های حرم مطهر تا دو هفته به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. او در ادامه  با تاکید بر اینکه محافل و مراسم حرم مطهر تا دو هفته فقط به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: کتابخانه، موزه و کلاس‌های آموزشی حضوری به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود. محمودنژاد افزود: بنابراین شبستان نجمه خاتون(س) تعطیل و  اجرای نماز جماعت در تمامی فضا‌های مسقف ممنوع است و تردد در شبستان امام خمینی(ره) با مدیریت حرم مطهر انجام  و بر امر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تذکرات بهداشتی به زائران در تمام فضا‌های حرم مطهر توجه ویژه می‌شود.
او با‌ اشاره به ساماندهی خادمان سلامت با مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه اعمال آن به همه بخش‌های آستان مقدس ابلاغ و مقرر شده است که خودرو‌های زائربَر با دوسوم ظرفیت ارائه خدمات داشته باشند.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: نظارت مستمر مدیریت بهداشت و درمان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی اقدامات اجرایی آستان مقدس در حوزه‌های گوناگون انجام می‌شود.
محمودنژاد با ‌اشاره به لغو مراسم حضوری ترتیل‌خوانی ویژه بانوان بیان کرد: بانوان می‌توانند برنامه ترتیل‌خوانی عمومی را با پخش زنده از شبکه سه تلویزیون  دنبال کنند.
او گفت: خطبه‌خوانی حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است و پذیرایی در مهمانسرا و برپایی سفره ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ممنوع است و اطعام آستان مقدس در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه  با توزیع ۲۰۰ هزار پُرس غذای گرم در طول ماه مبارک رمضان با توزیع در منازل نیازمندان دنبال می‌شود.
محمودنژاد افزود: سخنرانی‌های قبل از نماز ظهر و مغرب به صورت مجازی و برنامه احکام‌گویی از رادیوی معارف دنبال و ترتیل‌خوانی عمومی نیز به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود و برگزاری نماز دوم مغرب و عشا در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر انجام نمی‌شود.
محمودنژاد عنوان کرد: برنامه مناجات خوانی که قرار بود در شبستان نجمه خاتون(س) انجام شود، تعطیل و به صورت غیرحضوری از شبکه ملی پخش می‌شود.
معاون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویژه از سوی خادمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همراهی زائران بتوانیم دستورالعمل‌ها را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.