kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

مؤمنان در ماه رمضان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی‌، با تأکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا گفت: مومنان در ماه رمضان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ‌آیت‌الله علم‌الهدی‌،  در آیین غبارروبی مساجد در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان، افزود: ماه رمضان، ماه میهمانی خداست، همه مهمانان خدا به مساجد می‌آیند و با ذکر و عبادت پروردگار در این مهمانی شرکت می‌کنند بنابراین زمان تطهیر و پاکیزه کردن مساجد در مقدمه ماه مبارک رمضان است و امیدواریم این وظیفه را همه عزیزان ما در تمام مساجد استان و کشور به نحو احسن انجام دهند، مساجد را تمیز کنند، تطهیر و غبارروبی کنند و برای پذیرایی از مهمانان خدا در ماه مهمانی خدا در خانه خدا، آماده کنند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: با توجه به بالا رفتن موج این ویروس منحوس و بیماری، تمیزکردن و تطهیر مساجد، شامل حفظ اصول بهداشتی و اجرای برنامه‌های بهداشتی در مساجد بشود، اجرای برنامه‌های بهداشتی و تنظیف مساجد با امکانات بهداشتی، جزو تطهیرمساجد است که ان‌شاءالله همه مؤمنین رعایت می‌کنند؛ ضمن این که خودشان رعایت می‌کنند که هم ماسک می‌زنند و هم با فواصل اجتماعی در مساجد حاضر می‌شوند و ان‌شاءالله عزیزان ما پروتکل‌های بهداشتی را در مساجد مخصوصأ در ایام ماه مبارک رمضان رعایت کنند.
وی اضافه کرد: وقتی ظرفیت مساجد با حفظ پروتکل‌های بهداشتی پر شد، بروند مساجد دیگر که فضای کافی باشد، طوری نشود که مساجد ما که کانون طهارت، پاکی و نزول برکات الهی است، به‌خاطر بی‌مبالاتی و بی‌توجهی ما، مرکز شیوع و توسعه این بیماری منحوس باشد و خدایی نکرده بندگان خدا که برای اجرای عبادت خدا به مسجد می‌آیند، مبتلای به این بیماری بشوند.
وی متذکر شد: عزیزان حتمأ اصول بهداشتی را رعایت کنند که این بهانه به دست دشمنان اسلام نیفتد که شرکت در مجامع دینی و عبادات پروردگار باعث شیوع و توسعه این بیماری شد و بگویند مؤمنین، متدینین و خداباوران، حرکاتشان غیرعقلانی و بی‌توجه به ضرورت‌های زندگی است.
وی گفت: بهترین مدیریتی که در کل کره زمین نسبت به این ویروس منحوس شده، در این کشور انجام گرفته و امیدواریم عزیزان مسئول ما نیز در اجرای مدیریت خودشان حداکثر توجه را داشته باشند.