kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
گزارش کیهان از آخرین وضعیت کرونایی کشورهای دنیا

آمریکا در آستانه ورود به موج چهارم /آلمان مشغول نبرد با موج سوم

موج‌های جدید کرونا در جهان آغاز شده و برخی کشورها مثل آمریکا، از ورود به موج چهارم کرونا خبر می‌دهند و برخی نیز مثل آلمان، اعلام کردند برای مهار موج سوم، باید کل کشور قرنطینه شود.





داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان جهانی ویروس کرونا، عصر دیروز از مرز 133 میلیون و 136 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از دو میلیون و 889 هزار نفر رسیده است. در این میان، برخی کشورها نیز در حال تجربه موج‌های جدید کرونا هستند.
در آمریکا، کشوری که تا کنون بیش از 570 هزار نفر قربانی کرونا شده‌اند، مقام ارشد بهداشتی این کشور هشدار داد، به زودی کشور وارد موج چهارم کرونا می‌شود.
به گزارش فارس، «آنتونی فائوچی» رئیس‌موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، روز سه‌شنبه هشدار داد که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.وی که با «یو‌اس نشنال پرس» مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما واقعا در آستانه یک موج هستیم. هم اکنون زمان حساسی است و به همین راحتی می‌توانیم وارد یک موج ابتلا شویم».فائوچی گفت: «ابتلاهای جدید از میزان اوج ماه ژانویه(دی) کاهش یافته، اما دوباره در حال افزایش است».این مقام آمریکایی هشدار داد که امکان دارد بار دیگر شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به
60 هزار مورد در روز برسد.رئیس‌موسسه بیماری‌های واگیردار گفت، این غلط است که استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی، با این فرضیه که کشور از اهداف واکسیناسیون خود عبور کرده است،
کاهش یابد.
قرنطینه سراسری آلمان
در آلمان نیز «ینز اشپاهن»، وزیر بهداشت این کشور، خواستار اقدامات واحد در سراسر کشور برای مهار کرونا شده و قرنطینه سراسری را تنها راه برای شکستن موج سوم کرونا ارزیابی کرد. اشپاهن در گفت‌و‌گو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که مهم نیست از چه راهی این امر محقق شود‌، مهم این است که این اتفاق بیفتد. وی با تاکید بر اینکه نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در ایالات، نباید بیش از 100 نفر باشد، بر لزوم بیشترین یکنواختی و اتحاد ممکن بین دولت و هر 16 ایالت تاکید کرد.
وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد:از طریق واکسیناسیون و تست‌گیری به تنهایی نمی‌توان موج سوم کرونا را در هم شکست، بلکه باید ارتباطات و به این ترتیب، سرایت‌ها کاهش یابد. در این راستا، ارتباطات خصوصی‌، مدارس و مهد کودک‌ها و همچنین، محیط‌های کاری، سه زمینه اصلی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.
وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد: در اینجا منظور اعمال یک قرنطینه است که موج سوم را به گونه‌ای بشکند که ما بعد از آن با تست گیری بیشتر و امنیت بیشتر بتوانیم زمینه‌های مشخصی را بازگشایی کرده و در مراحل بعدی از طریق واکسیناسیون، تفاوت‌های چشمگیری در اوضاع ایجاد کنیم.
یک سخنگوی دولت آلمان چندی پیش اعلام کرده بود که دولت در حال بررسی اقدامات سراسری برای مبارزه با کرونا است و این در صورتی است که ایالات اقدامات سختگیرانه را در پیش نگیرند.«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، هم اخیرا طی گفت‌و‌گویی، از مقامات ایالتی آلمان درخواست کرده بود که برای مبارزه با کرونا، اقدامات سختگیرانه تری را اتخاذ کنند. وی با انتقاد از کاهش محدودیت‌ها در برخی ایالات آلمان، اعلام کرده بود که در صورت عمل نشدن به این خواسته، دولت خود ابتکار عمل را به دست خواهد گرفت.