kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
وعده معاون وزیر صمت:

243 هزار تن کالای اساسی برای ماه رمضان توزیع می‌شود




 
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای توزیع 243 هزار تن کالای اساسی به قیمت مصوب برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبر داد.
عباس قبادی در یک برنامه خبری در مورد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه 243 هزار تن کالای اساسی با نرخ مصوب برای تنظیم بازار ماه رمضان توزیع می‌شود، ادامه داد: حدود 30 هزار تن برنج، 30 هزار تن شکر خانوار، 180 هزار تن روغن نباتی و سه هزار تن گوشت قرمز سهمیه‌ای برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان تدارک شده تا در صورت لزوم در استان‌ها توزیع شود.
وی با بیان اینکه بالغ بر 136 هزار تن محصول خرما در انبارها و سردخانه‌های کشور وجود دارد، افزود: در زمینه این محصول، فراوانی وجود دارد. همچنین به کمیسیون نظارت استان‌ها ابلاغ شد که قیمت‌گذاری آش، حلیم و زولبیا و بامیه قبل از ماه مبارک رمضان انجام و ابلاغ شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، همچنین قاسم نوده فراهانی؛ رئیس اتاق اصناف تهران در مورد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی و پرمصرف ماه مبارک رمضان وجود ندارد، افزود: در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در ستاد تنظیم بازار برای رصد بازار و تامین کالاهای اساسی ماه رمضان، تدابیر لازم اندیشیده شد.
وی با بیان اینکه برخی کالاها مانند برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز منجمد برای تنظیم بازار دارای قیمت مصوب است، ادامه داد: بر این اساس سهمیه‌ای برای توزیع این کالا در ماه مبارک رمضان با قیمت مصوب در نظر گرفته شده است که صنوف مربوطه و سوپرمارکت‌ها برای دریافت سهمیه خود باید به سازمان‌های صمت استان‌ها مراجعه کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به قیمت مصوب کالاهای اساسی تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج هندی 18 هزار و 500 و قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز 12 هزار و 500 تومان است. قیمت روغن نیز بر روی کالا درج شده است و هر کیلوگرم شکر نیز با قیمت مصوب 8700 تومان عرضه می شود.
نوده فراهانی با بیان اینکه از دیروز 18 فروردین ماه این کالاها در اختیار اصناف مربوطه قرار گرفته، افزود: اصناف می‌توانند با مراجعه به سازمان صمت استان‌های مربوطه نسبت به تهیه اقلام فوق اقدام کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد: تولید گوشت مرغ افزایش یافته و اکنون در بازار به حد وفور وجود دارد. ضمن اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد وارداتی نیز 80 هزار تومان تعیین شده است.