kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

قالیباف: با یک برنامه پنج ساله می‌توان اقتصاد کشور را به ثبات رساند

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان در یک برنامه پنج ساله در کشور به ثبات اقتصادی رسید به شرطی که روحیه جهادی داشته باشیم.



محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری کارکنان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی با یادآوری اینکه «امروز حتماً مشکلاتی در حوزه مدیریتی و اجرایی داریم و امروز حتماً در صف مرغ هستیم» گفت: این مشکلات هیچ چیزی را از عظمت، ارزش‌ها و قدرت‌های انقلاب اسلامی کم نمی‌کند البته این موضوعات در جای خودش بسیار مهم است که باید حل‌وفصل شود اما این مشکلات نباید ما را از بزرگی‌ها و عظمتهای انقلاب دور کند.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده زنده، پویا، اثرگذار و مبتنی بر فطرت انسان‌ها است، گفت: این زیبایی را در آغاز و پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم و در گام دوم انقلاب با همان سرزندگی، باید به دو رکن ایمان داشتن به سنتهای الهی و مردم‌باوری ایمان داشته باشیم.
وی افزود: معتقدیم در مدت چهل سال گذشته، هر کجا به این دو رکن باور داشتیم و آنها را حفظ کردیم، موفق بودیم و هر کجا در دو رکن یا حتی یکی از آنها تردید پیدا کرده و در اجرای آن سستی داشتیم، ناموفق بودیم.
با همه وجود پای انقلاب می‌ایستیم
این مقام مسئول تأکید کرد: باید در گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر دو رکن کار را پیش ببریم و این فرصت را از دست ندهیم، به سرعت ‌می‌توان تحول را ایجاد کرد، برخی‌ها ناامید هستند، برخی حرفهای دیگری می‌زنند، برخی از گذشته خود پشیمانند، برخی از از ابتدا قبول نداشته و امروز نیز فرصت‌طلبی و سم‌پاشی می‌کنند اما ما با همه وجود انقلاب را دوست داریم و پای آن می‌ایستیم.
رئیس ‌قوه مقننه متذکر شد: امروز با تمام وجود افتخار می‌کنیم که به یکایک مردم عزیز با هر سلیقه و گرایش، خدمت‌گزاری کرده و باید بدانیم که می‌توانیم این تحول، پویایی و گام دوم را با نیروهای جوان، خلاق و متعهد برداریم.
ریشه مشکلات، داخلی است نه خارجی
قالیباف با بیان اینکه نیروی انتظامی نشان داد که به این دو رکن (ایمان داشتن به سنتهای الهی و مردم‌باوری) باور دارد، یادآور شد: امروز عظمت انقلاب اسلامی را شاهدیم، امروز می‌بینیم که آمریکایی‌ها زانو می‌زنند البته سختی هم داریم، این سختی‌های عرصه اقتصادی و فرهنگی، ریشه در مشکلات مربوط به خود ما دارد تا اینکه مربوط به دشمن باشد.
وی افزود: این پویایی و زنده بودن را می‌توان در تمام عرصه‌ها و کارآمدی دین در اداره جامعه قرار داد، می‌توان مشکلات اقتصادی، فرهنگی، آسیبهای اجتماعی را حل کرد؛ معتقدم اگر دست به دست هم دهیم، با روحیه جهادی و با مجاهدت تلاش کنیم، پیش برویم، همان باورهای انقلاب اسلامی، اندیشه‌های بلند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را اجرا کنیم و خدمت‌گزاری صادق برای مردم باشیم، وعده الهی مبنی بر پیروزی است و هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد.
به گزارش تسنیم، رئیس ‌قوه مقننه با تأکید بر اینکه امروز با یک برنامه پنج ساله می‌توانیم به ثبت اقتصادی برسیم، گفت: شرط تحقق این امر این است که به مردم و به جوانان خلاق اعتماد داشته باشیم، برخی اوقات گمان می‌کنیم باورها و اندیشه‌های ما مشکل دارد، خیر، مدیریت ما مشکل دارد، اندیشه و باورهای ما مسئولان ‌اشکال دارد اگر بایستیم، این موفقیتها در یک قدمی ما است.