kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
استاندار تهران خبر داد

اعمال افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی و تاکسی از ۳۱ خرداد





استاندار تهران گفت: ۲۵ درصد افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی و ۳۵ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها از 31 خرداد اعمال خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در مورد افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و تایید کمیته انطباق در فرمانداری تهران نرخ حمل‌ونقل عمومی با توجه به تورم و مشکلاتی که متوجه قشر رانندگان و مالکان خودرو‌های شخصی و سازمانی است، پس از کارشناسی‌های متعدد در نهایت با ۲۵ درصد افزایش نرخ برای مترو و اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی و ۳۵ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها موافقت شد.
محسنی بندپی ادامه داد: این افزایش نرخ از ۳۱ خردادماه اجرایی خواهد شد و هر گونه افزایش تا پیش از این زمان غیرقانونی است و وجاهت قانونی ندارد.
وی تاکید کرد: به دلیل شرایط بیماری کرونا و مشکلات و ملاحظاتی که برای شهروندان وجود دارد از همه رانندگان، بخش‌های خصوصی و سازمان‌های شهرداری تقاضا می‌شود که برنامه زمانبندی را تنظیم کنند و پایان خردادماه برای اجرای این مصوبه را مد نظر قرار دهند و هر گونه افزایش مغایر با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و در نتیجه مغایر با قانون خواهد بود. استاندار تهران در مورد تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران با توجه به قرارگیری تهران در شرایط قرمز کرونایی گفت: قطعا در این خصوص بررسی و تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد؛ استان تهران از دوشنبه در شرایط خاص قرار گرفته است، اما تا به حال تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است و ان شاءالله تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.