kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

ادامه ابهامات درخصوص برگزاری المپیک توکیو




براساس گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد المپیک توکیو بیش از ارزش خود باعث دردسر شود.
بازی‌های المپیک توکیو که دوباره برنامه‌ریزی شده، ممکن است با اعمال محدودیت‌هایی بیشتر برگزار شود ولی با این حال برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که المپیک توکیو بیش از ارزش خود باعث دردسر شود.
 دولت ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرده‌اند که آنها قصد دارند بازی‌های 2020 را تابستان امسال برگزار کنند و در صورت لزوم برای اطمینان از ایمنی، اصلاحاتی را انجام خواهند داد این در حالیست که نظرسنجی‌های صورت گرفته در ژاپن نشان می‌دهد ۸۰ درصد شهروندان این کشور خواستار لغو یا تعویق دوباره بازی‌های المپیک و پارالمپیک هستند.
براساس گزارش یاهو نیوز، کسانی که خواستار لغو بازی‌ها هستند معتقدند که این رویداد می‌تواند یک رویداد «پخش‌کننده جهانی ویروس» باشد. از طرف دیگر کسانی که برای پیشبرد این رویداد تلاش می‌کنند، اعتقاد دارند لغو به معنای درآمد میلیاردی از دست رفته است که می‌تواند تأثیر منفی بر اقتصاد ژاپن
 داشته باشد.
این المپیک تغییرات زیادی نسبت به بازی‌های قبلی دارد؛ تماشاگران خارجی اجازه حضور نخواهند داشت، همه باید از ماسک استفاده کنند، ورزشکاران اجازه ارتباط با ورزشکاران سایر کشورها را نخواهند داشت، نیازی به واکسیناسیون نخواهد بود و... با این شرایط به نظر می‌رسد المپیک بیش از ارزش خود باعث دردسر شود.