kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
با فوت 161 بیمار دیگر

مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۶3 هزار نفر گذشت





سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه با جان باختن ۱۶۱ بیمار دیگر، مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۶3 هزار نفر گذشت، از شناسایی 11 هزار و ۶۸۰ بیمار جدید خبر داد.
به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز با بیان اینکه از 14 تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند، گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.
لاری ادامه داد: متاسفانه در طول این مدت، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، عنوان کرد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به گفته لاری، در حال حاضر ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.