kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

خبرهای تأیید نشده از بمباران گسترده پایگاه‌های اوکراینی توسط روسیه

وزارت دفاع اوکراین مدعی حمله نیرو‌های روسیه به ۲۰ پایگاه ارتش این کشور شد.


وزارت دفاع دولت «کیف» دیروز مدعی حمله نیرو‌های روسیه به پایگاه‌های اوکراین شد و اعلام کرد، نظامیان روس ۲۰ پایگاه پدافندی وابسته به ارتش اوکراین را بمباران کردند. البته این اخبار تا لحظه تنظیم این گزارش تأیید و رد نشده است.
این در حالی است که یک نماینده دومای روسیه طی سخنانی، هشدار داد که طرح اوکراین و ناتو برای حمله به جمهوری کریمه، پیامدهای بدی برای مهاجمان خواهد داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این نماینده در پاسخ به اظهارات «الکسی اریستوویچ» مقام اوکراینی، اظهارات فوق را بر زبان آورد. اریستوویچ گفته بود، مانور‌های ناتو، اقدامی ضروری برای تمرین جنگ با روسیه است. مقام روس در پاسخ گفت، پس از چنین اظهار نظر‌هایی که هیچ کس نمی‌تواند ماهیت خصمانه آن را از طرف ناتو تکذیب کند، نقاب‌ها به طور کامل افتاده است. پیش از آنکه هرگونه گام نظامی در قبال روسیه انجام شود، آنها را نصیحت می‌کنم که تاریخ جنگ بزرگ ملی که در تاریخ تا ۱۹۴۵ به وقوع پیوست را مطالعه کنند تا بدانند پیامد اسفباری در انتظار تجاوزگران است. این نماینده دومای روسیه همچنین اعلام کرد که نباید با روسیه با زبان زور صحبت کرد. ساکنان کریمه نباید از هیچ چیزی بترسند. شبه جزیره کریمه به شکل اطمینان بخشی در برابر هرگونه حمله مورد حمایت قرار گرفته است. ما متوجه هستیم که مرکز تمامی این برنامه‌ریزی‌های نظامی، در کیف نیست، بلکه در آمریکا است.
گفتنی است، «بحران کریمه» یک بحران دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی است. شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین واقع است. در سال ۲۰۱۴ و در جریان تحولات داخلی اوکراین، رئیس‌جمهور «ویکتور یانوکوویچ» که از جناح طرفدار روسیه بود سرنگون شد و سیاستمداران طرفدار اروپا در اوکراین به قدرت رسیده‌اند. در پی این اتفاق، روسیه شبه جزیره کریمه را پس گرفت. این شبه جزیره در دوره «خروشچف» رهبر اتحاد جماهیر شوروی، به اوکراین منضم شده بود.