kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



این پارگی با «کلاب‌هاوس» رفو نمی‌شود
 محمد: «کسی کلاب‌هاوس، بازی تیم عملیات روانی مدعیان اعتدال و اصلاحات با بازیگری امثال ظریف و صالحی را جدی نمی‌گیرد. در میان خیلی‌ها تحلیل این است که این هم، یک شعبده بازی انتخاباتی با استفاده از ظرف رسانه است. اما مشکل از ظرف نیست که مثلا چون تلگرام و اینستاگرام دِمُده شده‌اند، Club House بخواهد جورش را بکشد. مسئله این است که طیف مدعی اصلاحات و اعتدال، نه حرف حسابی دارد تا درباره اقتصاد و مدیریت به مردم بزند و نه کارنامه قابل قبولی، که بخواهد عرضه کند. تکرار حرف‌های نخ نمای سیاسی چند هزار بار گفته شده در کلاب‌هاوس (درباره برجام و نظایر آن) دردی از این جماعت دوا نمی‌کند. اگر با مردم صادق هستند تیم اقتصادی دولت را به کلاب‌هاوس -یا هر‌هاوس و روم دیگری!- فرابخوانند و توضیح بخواهندکه چگونه توانستند بلای اقتصادی هفت هشت سال اخیر را سر مردم بیاورند؟ یا درباره نقش خسارتبار برجام در این پسرفت اقتصادی بی‌سابقه بپرسند و گرنه هزار پیام رسان و رسانه دیگر هم عَلَم کنند، نمی‌شود نخ‌نمایی و فرسودگی گفتمان «آویزان شدن از غرب و دیگر هیچ!» را رفو کرد.»
نتیجه قبول شکست مقابل دشمن
 الهام عابدینی: «پشت کالاهایِ صادراتیِ ژاپن در سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۲ یعنی سال‌های پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم و اشغالش به دست آمریکا زده می‌شد: ساختِ ژاپن‌ِ اشغالی. در واقع این ایده‌ای برای تحقیر ژاپنی‌ها بود که موقع صادرات کالا به آمریکا به شکست اذعان کنند.»
قابل توجه برخی والدین
 سجاد: «پدر و مادرهایی که با مانع‌تراشی جلوی ازدواج بهنگام بچه‌هاشون رو میگیرن، در گناه‌های بچه‌شون شریکن! اینو بهشون بگید.»
متشکریم!
 آرزو گودرزی: «دبیرکل آژانس انرژی اتمی گفته چون نمیدونه برنامه اتمی ایران به‌اندازه‌ای هست که اعلام کرده یا بیشتره میخوان بیان ایران تا بررسی کنن! آقای صالحی مچکریم که این‌قدر برا دیگران شفافید و اطلاعاتمونو دیشب تو کلاب به جاسوسا دادید که نگران بشن و اینجوری احساس تکلیف کنن.»
تصاویر گویا است
 گرائی با انتشار این تصویر نوشت: «آخوندی: اگر ما نبودیم، قحطی کل ایران را فراگرفته بود! تصاویر تزئینی است که مربوط به مریخ بوده و ربطی به کارآمدی و دستاوردهای دولت بنفش ندارد.»