kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
سردار سلامی:

ایران در عرصه نظامی کاملا قدرتمند و آماده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن در خواب هم به فکر جنگ با ایران نیست گفت: در عرصه نظامی کاملا قدرتمند و آماده هستیم.




سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه‌شنبه در اجلاسیه دومین کنگره ملی چهارهزار شهید استان یزد افزود: امروز ایران اسلامی در اصل، سرزمین عزت، اقتدار، مقاومت، شگفتی‌سازی‌ها، آزادگی و سرزمین شکست دشمن، ناکامی‌ها و قتگاه متجاوزان است و این به اثبات رسیده است.
وی تاکید کرد: اینکه رهبری معزز انقلاب اسلامی می‌گویند نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم واقعیتی انکارناپذیر و یک حقیقت و جهتی واقع‌بینانه و دقیق محسوب می‌شود.
سلامی ادامه داد: امروز با این روحیه و ایثار و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی غلبه دشمنان بر ملت و کشور بیش از همیشه سخت است چون در عرصه نظامی کاملا قدرتمند هستیم و آمادگی داریم.
وی با بیان اینکه ملت ایران با مقاومت و پیروی از مقام معظم رهبری و با حرکت در مسیر اهداف و آرمان شهیدان از فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی رهایی می‌یابد تصریح کرد: ملت ما به تداوم تحریم‌های استکبار جهانی بی‌اعتناست چون ملت و نظام انقلابی راه استقلال را به خوبی آموخته است و در ادامه راه، قلب‌ها را به هم گره زده، دست در دست برای ساختن ایران و تمدن بزرگ اسلامی تلاش می‌کنیم.
وی ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری گویای این مطلب مهم است که هرچه دشمنان بر فشارهای اقتصادی و روانی خود بیفزایند ملت با ایستادگی و ولایتمداری در برابر توطئه‌ها پیروز شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وضعیت کشور در شرایط حال به گونه‌ای است که هیچ تاثیری از توطئه‌ها ندارد و هرچه آنها بر فشارهای خود می‌افزایند بر قدرت ملت و کشور افزوده می‌شود بیان کرد: ما در مرحله کاهش فشار و اثرات تحریم‌ها هستیم و این به خاطر ایستادگی است.
سلامی بیان کرد: اگر دشمنان دست از توطئه و جنگ اقتصادی و تحریم‌های خود بر ندارند با همکاری و ایستادگی مردم و مسئولان کشور را می‌سازیم و به استقلال کامل می‌رسیم و قدرت بزرگ می‌شویم.
وی گفت: ایران اسلامی کشوری غنی و سرشار از ظرفیت‌های فراوان و ثروت، رهبری مقتدر و ملتی قهرمان و آماده بکار در عرصه است و هرگز از توطئه‌های دشمنان شکست نمی‌خورد و بر آرمان‌ها ایستادگی دارد.
سلامی تصریح کرد: دشمنان در سال‌های گذشته با انواع توطئه‌های نظامی، روانی و اقتصادی به دنبال تسلیم و شکست نظام بودند ولی با رهبری‌های مقام معظم رهبری تمامی دسایس نقش بر آب شد.
فرمانده سپاه تصریح کرد: ملت قهرمان ایران تاکنون جنگ روانی و جنگ اقتصادی دشمن را با همه فشارها خنثی کرده است و همچنان با گامی استوار و قلبی مملو از عشق و ایمان به نظام و شهیدان به حرکت خود ادامه می‌دهد.
سلامی گفت: ملت ایران در سایه ایمان محکم و آمادگی دفاعی و نظامی خود با تکیه بر ارزش‌های دینی و انقلابی با همدلی و ولایت‌مداری به راه عزت‌بخش خود در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.
وی اضافه کرد: باید راه و مرام شهیدان والامقام انقلاب‌اسلامی و تمامی اهداف نظام و مقام معظم رهبری را تا رسیدن به تمامی آرمان‌های والای این کشور با قدرت و قوت و همدلی ادامه دهیم. مراسم اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد، روز سه‌شنبه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و شهروندان ولایت‌مدار یزد در این استان برگزار شد.
استان یزد در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.