kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
سردار سلامی:

ایران در عرصه نظامی کاملا قدرتمند و آماده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن در خواب هم به فکر جنگ با ایران نیست گفت: در عرصه نظامی کاملا قدرتمند و آماده هستیم.


سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه‌شنبه در اجلاسیه دومین کنگره ملی چهارهزار شهید استان یزد افزود: امروز ایران اسلامی در اصل، سرزمین عزت، اقتدار، مقاومت، شگفتی‌سازی‌ها، آزادگی و سرزمین شکست دشمن، ناکامی‌ها و قتگاه متجاوزان است و این به اثبات رسیده است.
وی تاکید کرد: اینکه رهبری معزز انقلاب اسلامی می‌گویند نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم واقعیتی انکارناپذیر و یک حقیقت و جهتی واقع‌بینانه و دقیق محسوب می‌شود.
سلامی ادامه داد: امروز با این روحیه و ایثار و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی غلبه دشمنان بر ملت و کشور بیش از همیشه سخت است چون در عرصه نظامی کاملا قدرتمند هستیم و آمادگی داریم.
وی با بیان اینکه ملت ایران با مقاومت و پیروی از مقام معظم رهبری و با حرکت در مسیر اهداف و آرمان شهیدان از فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی رهایی می‌یابد تصریح کرد: ملت ما به تداوم تحریم‌های استکبار جهانی بی‌اعتناست چون ملت و نظام انقلابی راه استقلال را به خوبی آموخته است و در ادامه راه، قلب‌ها را به هم گره زده، دست در دست برای ساختن ایران و تمدن بزرگ اسلامی تلاش می‌کنیم.
وی ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری گویای این مطلب مهم است که هرچه دشمنان بر فشارهای اقتصادی و روانی خود بیفزایند ملت با ایستادگی و ولایتمداری در برابر توطئه‌ها پیروز شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وضعیت کشور در شرایط حال به گونه‌ای است که هیچ تاثیری از توطئه‌ها ندارد و هرچه آنها بر فشارهای خود می‌افزایند بر قدرت ملت و کشور افزوده می‌شود بیان کرد: ما در مرحله کاهش فشار و اثرات تحریم‌ها هستیم و این به خاطر ایستادگی است.
سلامی بیان کرد: اگر دشمنان دست از توطئه و جنگ اقتصادی و تحریم‌های خود بر ندارند با همکاری و ایستادگی مردم و مسئولان کشور را می‌سازیم و به استقلال کامل می‌رسیم و قدرت بزرگ می‌شویم.
وی گفت: ایران اسلامی کشوری غنی و سرشار از ظرفیت‌های فراوان و ثروت، رهبری مقتدر و ملتی قهرمان و آماده بکار در عرصه است و هرگز از توطئه‌های دشمنان شکست نمی‌خورد و بر آرمان‌ها ایستادگی دارد.
سلامی تصریح کرد: دشمنان در سال‌های گذشته با انواع توطئه‌های نظامی، روانی و اقتصادی به دنبال تسلیم و شکست نظام بودند ولی با رهبری‌های مقام معظم رهبری تمامی دسایس نقش بر آب شد.
فرمانده سپاه تصریح کرد: ملت قهرمان ایران تاکنون جنگ روانی و جنگ اقتصادی دشمن را با همه فشارها خنثی کرده است و همچنان با گامی استوار و قلبی مملو از عشق و ایمان به نظام و شهیدان به حرکت خود ادامه می‌دهد.
سلامی گفت: ملت ایران در سایه ایمان محکم و آمادگی دفاعی و نظامی خود با تکیه بر ارزش‌های دینی و انقلابی با همدلی و ولایت‌مداری به راه عزت‌بخش خود در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.
وی اضافه کرد: باید راه و مرام شهیدان والامقام انقلاب‌اسلامی و تمامی اهداف نظام و مقام معظم رهبری را تا رسیدن به تمامی آرمان‌های والای این کشور با قدرت و قوت و همدلی ادامه دهیم. مراسم اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد، روز سه‌شنبه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و شهروندان ولایت‌مدار یزد در این استان برگزار شد.
استان یزد در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
یک منبع مطلع اعلام کرد
تکذیب خبر پیشنهاد 15 میلیارد دلاری آمریکا به ایران
یک منبع مطلع خبر پیشنهاد 15 میلیارد دلاری آمریکا به ایران را تکذیب کرد و گفت آمریکا چنین پیشنهادی نداده و این موضوع صحت ندارد.
یک منبع مطلع در گفت‌وگو با نورنیوز خبر پیشنهاد 15 میلیارد دلاری آمریکا به ایران را تکذیب کرد و گفت آمریکا چنین پیشنهادی نداده و این موضوع صحت ندارد.
در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها اخباری را منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه دولت آمریکا به ایران پیشنهاد داده تا در ازای آزادسازی 15 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان در اروپا، غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم متوقف شود.
بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش از این دولت ایران موظف شده بود که به دلیل نقض تعهدات برجامی طرف غربی، در گام اول اقدام به غنی‌سازی 20 درصد کند و در صورت عدم لغو تمامی تحریم‌ها تا پایان ضرب‌الاجل 5 اسفندماه 99، در گام دوم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراپادمانی معاهده ان.پی‌.تی را متوقف نماید.