kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
عضو ستاد مرکزی جشنواره:

گستره ملی و عملکرد کشوری ملاک انتخاب دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی است

معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و عضو ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی گفت: شاخص اصلی انتخاب 53 دستگاه در جشنواره شهید رجایی گستره ملی و عملکرد کشوری است.
علی صفدری در جلسه هماهنگی که با حضور مدیران دفاتر مدیریت عملکرد و بهره‌وری 53 دستگاه اجرایی با هدف هماهنگی برای برگزاری بهتر جشنواره شهید رجایی برگزار شد، افزود: جشنواره شهید رجایی هدف نیست، بلکه ساز و کاری است که به کمک آن شاهد بهبود عملکرد در سازمان‌ها باشیم و استانداردهای مدیریت صحیح و اصولی در سازمان‌ها برقرار شود.
وی با تبیین هشت محور عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی حاضر در جشنواره شهید رجایی، اظهار داشت: از مدیران دفاتر مدیریت عملکرد دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود تا گزارش‌های ارزیابی و اسامی افراد برگزیده دستگاه‌ها را هر چه سریع‌تر در اختیار ستاد مرکزی جشنواره بگذارند تا اعضای این ستاد بتوانند نتایج این بررسی‌ها را در زمان مقرر برای اعلام در جشنواره ارائه کنند.
صفدری در این نشست ضمن پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات شرکت کنندگان در زمینه چگونگی فرآیند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی گفت: دولت تدبیر و امید برای افزایش کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و تأمین رضایتمندی شهروندان محترم از خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌ها، برگزاری این جشنواره را الزامی دانست و به همین دلیل، به رغم ضیق وقت و ملاحظات فراوانی که وجود داشت، پس از رایزنی با مراجع ذیل‌ربط، تصمیم به برگزاری آن گرفته شد و باید تلاش کنیم که اگر کاستی‌ای در مسیر اجرا می‌بینیم، با رایزنی و همفکری و تبادل نظر مستمری که در طول سال جاری خواهیم داشت، در سال آینده جشنواره‌ای پر بارتر و با لحاظ تمامی زمینه‌های پایش و ارزیابی داشته باشیم.
وی افزود: جشنواره امسال نیز باید در عالی‌ترین سطح ممکن برگزار شود و این جشنواره نقطه آغازی است برای اینکه کیفیت عملکرد را بهبود ببخشیم و نقاط قوت را افزون‌تر و نقاط ضعف را به بهترین وجهی شناسایی و برطرف کنیم.
عضو ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی همچنین گفت: یکی از شاخص‌های مهم و قابل توجه این ارزیابی، نظر و دیدگاه مردم در خصوص عملکرد دستگاه‌هاست و ما برای دستیابی به این هدف، از استادان دانشگاه، اعضای شوراهای مختلف شهر و روستا، اصناف و سایر تشکل‌های حرفه‌ای کمک می‌گیریم تا سطح رضایتمندی شهروندان از نتایج تلاش دستگاه‌های اجرایی را بسنجیم و در نتایج کلی لحاظ کنیم.
در این نشست همچنین بردیا صدر نوری مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از همکاری دستگاه‌های اجرایی در ارائه گزارش‌های مورد نیاز در زمینه عملکردشان با توجه به محدودیت زمانی موجود تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره بتواند فضای مطلوب‌تر خدمت و کارآیی را در عرصه تلاش سازمان‌ها حاکم کند.
عضو ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: آنچه همیشه در زمینه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد توجه و بررسی بوده سطح و کیفیت خدمت‌دهی به ارباب رجوع است،‌ اما در این جشنواره و در ارزیابی‌های طراحی شده برای آن، میزان تلاش و زحمات کارکنان شریف دولت در زمینه خدمت‌دهی نیز به خوبی موردتوجه، بررسی و قدردانی قرار می‌گیرد.
یادآور می‌شود جشنواره شهید رجایی که از سال 1375 بی‌وقفه و هر سال برگزار می‌شد، در طول دولت‌های نهم و دهم تنها یک بار در سال 1391 برگزار شد و اکنون روند اجرایی آن، مجدداً در دولت تدبیر و امید از سر گرفته شده است.