کامیونهای حامل مواد سوختی در مرز «تمرچین» اجازه تردد یافتند
فرماندار شهرستان مرزی پیرانشهر گفت: با رایزنیهای انجام شده کامیونهای حامل مواد سوختی مستقر در مرز تمرچین از طرف کشور عراق اجازه تردد پیدا کردند و روند خروج آنها به طرف شمال عراق در حال
انجام است.
سیدعلی ترابی افزود: براساس دپوی ٢ هفتهای کامیونهای حامل مواد سوختی در مرز تمرچین با رایزنیهای انجام شده از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق این کامیونها تا اطلاع ثانوی و طبق اعلام مسئولان پایانه براساس استانداردهای اعلام شده از سوی اقلیم کردستان عراق اجازه تردد از سمت پایانه مرزی تمرچین را خواهند داشت.
وی ادامه داد: از ۱۲ اسفندماه تمامی کامیونهای سوخت از این پایانه اجازه تردد پیدا کردند و روند خروج آنها به سمت اقلیم کردستان عراق هماینک در حال انجام است.
فرماندار پیرانشهر افزود: این مشکل بهدنبال توقف بیش از ظرفیت تانکرهای سوخت در مرز تمرچین و عدم پذیرش از سوی مسئولان شمال عراق طی هفتههای اخیر ایجاد شده بود.
ترابی گفت: ۲۴۵ تانکر حامل سوخت بنزین طی بیش از یک هفته در مرز تمرچین متوقف شده بودند.
با توجه به وضعیت نامناسب شیوع ویروس کرونای انگلیسی در عراق مقرر شد سکوی تخلیه بار ویژه کامیونهای عراقی در مرز تمرچین تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.
مرز تمرچین در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است.