kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

همایش ملی لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز در همدان برگزار شد


 
همدان- خبرنگار کیهان:
همایش ملی لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز با هدف نکوداشت 375 شهید و 247 جانباز استان و با رونمایی از دو کتاب آدینه خونین و ماهی‌ها مانده‌اند تا شهادت در همدان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در همایش ملی لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز، گفت: تفکر و گفتمان طاغوتی نسبت به زن برگرفته از گفتمان غربی بود و به زن، نگاه ابزاری داشت لذا معنای حقیقی زن تعریف نشده باقی‌مانده بود.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با تاکید بر اینکه در اسلام به تکامل و سعادت زن توجه ویژه دارد افزود: بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایشان خطاب به بانوان فرمودند، در تحصیل کوشا باشید و خود را مجهز به فضائل اخلاقی کنید.
وی رشد 30 درصدی اساتید دانشگاهی، شناسایی نخبگان و حضور بانوان عرصه‌های سیاسی کشور را از نشانه‌های توجه به جایگاه زنان در بخش‌های مختلف عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: اسلام مخالفتی با ورود زنان در اجتماع و سیاست ندارد و حضور آنها را در چارچوب شریعت مردود نمی‌داند اما نباید زن، ابزاری در دست منفعت‌طلبان باشد زیرا در مکتب زینبی گفتمان اقتدار، حاکم است.
آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بانوانی همچون خانم دباغ‌ها را در خود پرورش داده که موجب عزت اسلامی هستند خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا برای زنان ما الگو سازی کند در حالی که الگو‌های بسیاری در جامعه وجود دارد و باید به نسل جوان معرفی شوند.
سید سعید شاهرخی در ادامه استاندار همدان به نقش موثر بانوان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش آنها در شرایط قبل از انقلاب، دوران جنگ، سازندگی برجسته است و افرادی همچون خانم دباغ به عنوان یک بانوی مومنه ثابت کرد که یک زن می‌تواند تا چه اندازه بزرگ باشد.