کد خبر: ۲۱۲۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

گورباچف: کل‌جهان باید مسئله سلاح‌های هسته‌ای را حل‌کند



آخرین رهبر شوروی سابق از همه کشورهای جهان خواست، قبل از اینکه در مسیر یأس و ناامیدی قرار بگیرند، مسئله سلاح‌های مخرب هسته‌ای را حل کنند.
«میخائیل گورباچف» گفت: ما باید ایمان داشته باشیم و عمل کنیم. اول اینکه همه دنیا باید مسئله هسته‌ای را حل کنند...در یک جنگ هسته‌ای نمی‌توان پیروز شد و هرگز نباید وارد آن شد. من کاملاً از این امر حمایت می‌کنم.
به گزارش ایسنا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکا در ۱۹۸۷ پیمان هسته‌ای میانبرد را امضا کرده‌اند و هدف این بود که از یک رقابت تسلیحاتی جدید جلوگیری شود. طرفین با امحای تمام موشک‌های کروز و زمین پرتاب بالستیک، که بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر برد داشتند، موافقت کرده بودند. واشنگتن در ۲۰۱۹ از این توافق خارج شد و مسکو هم دست به اقدام متقابل زد.