kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
پورابراهیمی:

موافقت مجلس با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشروط به تشکیل کارگروه نظارتی است




رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس به شرط تشکیل کارگروه نظارت بر ارز ‌ترجیحی با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقت کرد.
به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی ‌در گفت‌وگو با شبکه یک سیما درباره سازوکار نظارت بر تخصیص ارز 4200 تومانی افزود: ما ابتدا در لایحه دولت درباره تخصیص ارز 4200 تومانی به‌دلیل اینکه نتوانسته بود به هدف خود مبنی بر دسترسی مردم به کالا‌های اساسی با نرخ‌های‌ ترجیحی برسد با این موضوع مخالفت کردیم، اما با اصرار دولت، کمیسیون تلفیق و مجلس به توافق رسیدند که ارز 4200 باقی بماند.
وی ادامه داد: برای اینکه نظارت بیشتری بر قیمت کالا‌های اساسی که با نرخ ارز ‌ترجیحی منابع آن تامین می‌شود صورت گیرد مقرر شد کار گروهی با مسئولیت دولت تشکیل شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این کارگروه به ریاست سازمان برنامه و بودجه و با حضور وزیر صمت، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل می‌شود و البته به تناسب موضوعات در بخش دارو هم وزیر بهداشت و همچنین در بخش کشاورزی و دامی ‌وزیر جهاد کشاورزی حضور خواهد داشت.
وی افزود: در مصوبه مجلس این کمیته تخصصی با هدف نظارت، عملیات تخصیص، توزیع و تامین کالا‌های اساسی در کشور تشکیل شد که بصورت مشترک باید پاسخگوی مجلس باشند و گزارش عملکرد را به‌طور مستمر به کمیسیون برنامه و بودجه و سایرکمیسیون‌های تخصصی ارائه کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تامین اجتماعی هم گفت: درخصوص بازنشستگان کشوری بخشی از این اقدام صورت گرفت، اما برای مجموعه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی انجام نشده و این رویکرد موجب نارضایتی در بین بازنشستگان شد.
وی افزود: حدود 150 هزار میلیارد تومان منابع این بخش در مجلس تصویب شد و آنچه را که به‌عنوان مطالبات بخش بازنشستگی در حوزه کشوری، نیروی‌های مسلح و سایر صندوق‌هایی که مطالبه دارند و قرار شده درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کنند به‌خصوص حوزه سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری شود که مجموع این منابع بر اساس ضوابط و مقررات افزایش حقوق و برنامه ششم در دستور کار قرار خواهد گرفت.