kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

کالاهای وارداتی حمل شده توسط راه‌آهن از پرداخت عوارض معاف شدند

گمرک جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: کالاهای وارداتی حمل شده توسط راه‌آهن از پرداخت 10درصد عوارض معاف شدند.
فرود عسگری مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه‌ای به گمرکات کشور اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه مورخ 93/3/21 مدیر کل امور مالی و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال و اعلام می‌دارد کلیه کالاهای وارداتی که توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از مبادی اولیه به نقاط داخل کشور حمل می‌شوند از دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی و نیز پرداخت 10 درصد عوارض ناوگان خارجی معاف هستند. در این بخشنامه اعلام شده، دستور فرمائید مراتب به واحدها و گمرکات زیرمجموعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت لازم را معمول نمائید. همچنین بر اساس بخشنامه دیگر گمرک، کالاهای وارداتی مرزنشینان از مقررات گروه کالایی 10 مستثنی شدند.
عسگری در این باره به گمرکات کشور ابلاغ کرد، پیرو مصوبه مورخ 93/2/10 اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصرفی بودن کالاهای مندرج در فهرست قابل ورود توسط مرزنشینان و همچنین مستثنی بودن این اقلام از گروه کالایی اولویت دهم ارسال می‌گردد.خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس مفاد مندرج در نامه‌های موصوف و با رعایت کامل مقررات اقدام لازم معمول نمایند.