طرحهای آبرسانی به ۴۱ روستای استان فارس به بهرهبرداری رسیدند
طرح آبرسانی به ۴۱ روستای فارس، از سوی رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهرهبرداری رسیدند.
علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در این آیین گفت: در مرحله دوم از گشایش طرحهای آبرسانی به روستاهای استان فارس طرح آبرسانی به ۴۱ روستا در قالب ۱۶ مجتمع آبرسانی پیگیری شد و به اتمام رسید و در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی بیان کرد: پروژههای این طرح شامل حفر، تجهیز و برقرسانی به چهار حلقه چاه با آبدهی ۹۲ لیتر بر ثانیه، احداث هفت باب مخزن ذخیره آب بتنی با ظرفیت مجموع یک هزار و ۴۶۰ متر مکعب، نصب ۲ باب مخزن ذخیره آب هوایی با ظرفیت مجموع ۱۲۰ مترمکعب، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۴۷ هزار و ۱۰۰ متر خط انتقال آب، اصلاح ۴۱ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب است.
وی با بیان اینکه در ادامه پویش ملی هر هفته الف_ ب_ایران این طرح بهصورت نمادین در روستای فتحآباد شهرستان کوار با فرمان وزیر نیرو در مدار بهرهبرداری قرار گرفت افزود: با گشایش این پروژههای آبرسانی که با صرف اعتـباری بالغ بر ۳۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بهرهبرداری شد، تعداد هشت هزار و ۵۶۱ خانوار (۲۹ هزار و ۷۸۸ نفر) از ساکنان ۴۱ روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهرهمند شدند.