کد خبر: ۲۱۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

شناورهای صیادی و باری خوزستان از پرداخت حق بیمه معاف شدند




دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: شناورها و لنج‌های صیادی و باری استان از پرداخت سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی تا سقف پنج نفر معاف شدند.
شهلا عموری اظهار داشت: این اقدام با هدف تداوم بهره‌مندی شناورها و لنج‌های صیادی و باری از تسهیلات قانون معافیت سهم بیمه کارفرمایان با حداکثر پنج کارگر اجرایی می‌شود. وی افزود: علاوه‌بر این نیز شناورها و لنج‌های صیادی و باری در صورت تعویض بدنه، ارتقاء کیفیت شناور و یا جابه‌جایی و انتقال از شهری به شهر دیگر همچنان تا سقف پنج کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند. رئیس‌ اتاق بازرگانی اهواز بهره‌مندی از این قانون را منوط به احراز شرایط قانونی و آیین نامه اجرایی مربوط به معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا سقف پنج کارگر دانست و ادامه‌داد: شناورها و لنج‌های صیادی و باری که از تسهیلات این قانون برخوردار بوده‌اند در صورت نقل و انتقال، کارفرمایان جدید آنها کماکان از معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی بهره‌مند خواهند بود. دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان افزود: معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار در خوزستان با شغل صید و صیادی گره خورده است.  استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد. صید و صیادی از مشاغل اصلی ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان است.