19 واحد تعطیل شده سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشت
زاهدان - خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سیستان و بلوچستان در گفتوگو با خبرنگاران از بازگشت 19 واحد تعطیل شده به چرخه تولید درسال جاری خبر
داد.
وی افزود با توجه به ظرفیت شیلات در استان امسال کنسرسیوم شیلات و آبزیان را ثبت کردیم و با همکاری دانشگاههای حوزه مکران از جمله دانشگاه آزاد واحد چابهار و دانشگاه بینالمللی چابهار و دانشگاه دریانوردی چابهار کلینیک کسب و کار در سال 99 راهاندازی شده و 60 ستاد دانشگاه عضو این کلینیک هستند و تاکنون 30 کارخانه واحد تولیدی را شناسایی کردهایم. علیرضا راشکی میزان اعتبارات تخصیص یافته به صنایع استان را در سال جاری بسیار ناچیز خواند و افزود در مقایسه با سال 97 اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی استان 70 درصد کاهش و به مبلغ 25 میلیارد تومان
رسید.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت در سال 99 توانستیم کمکهای فنی و اعتباری و تسهیلات ارزانقیمت از بانک صنعت و معدن 70 میلیارد تومان و از صندوق کارآفرینی 25 میلیارد تومان در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار
دهیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از دریافت مجوز ایجاد پنج ناحیه صنعتی جدید در نواحی پسابندر نگور.دلگان. میرجاوه و نصرتآباد خبر داد و افزود با هماهنگی استانداری ایجاد چهار ناحیه صنعتی تفتان. بمپور.قصر قند و زرآباد در دستور کار قرار دارد.
همچنین مطالعات شهرکهای صنعتی شماره 2 زاهدان و شماره 2 کنارک انجام شده است.