پذیرش نکردن بدون دفترچه در مراکز طرفقرارداد تامین اجتماعی تخلف است
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: عدم پذیرش بیماران در مراکز درمانی و بیمارستانهای طرف قرارداد تامین اجتماعی تخلف است و مراکز بهداشت ودرمان موظف به پذیرش بیمار با کارت ملی هستند.
شهرام غفاری در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حذف صدور دفترچههای بیمه تامین اجتماعی، اظهارداشت: اکنون با حذف دفترچه بیمه، بیمهشدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در مراکز بهداشت ودرمان طرف قرارداد این سازمان باید با کارت ملی پذیرش شوند.
غفاری افزود: بیمهشدگان سازمان در صورت مراجعه و عدم پذیرش در بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد نیز با ارسال نام بیمار، کد ملی و همچنین عنوان مرکز درمانی، میتوانند مسئله را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اما بیمهشدگان سازمان حتیالامکان دفترچه بیمه را به همراه داشته باشند، زیرا گاهی برخی از مراکز درمانی در سطح شهر از طرح حذف دفترچه بیمه اظهار بیاطلاعی میکنند.
مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی گفت: بیمهشدگان در صورت اتمام اعتبار این دفترچهها نیز در صورت وجود برگه آن را به همراه داشته باشند.
غفاری اظهارداشت: برخی از پزشکان و بیمارستانها نیز از نسخ الکترونیکی استفاده میکنند و با بهرهگیری از این نسخ نیازمند دفترچه بیمه نخواهند بود؛ اما در صورت عدم استفاده از نسخ الکترونیکی، پزشکان نسخه بیمار را در سرنسخه بنویسند.
وی با اشاره به بیاطلاعی برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی از این طرح همچون پیامبران، شهیدرجایی وشهدای تجریش نیز گفت: این مراکز هم در حال حاضر بیماران را بدون دفترچه پذیرش میکنند و تا پایان هفته نیز تمامی بیمارستانها و مراکز بهداشت ودرمان طرف قرارداد در زمینه پذیرش بیماران با کارت ملی مشکلی نخواهند داشت.
گفتنی است، چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاریهای سراسر کشور متوقف شد.
سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با ثبتنام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.
به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از اول اسفند ماه، بیمهشدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی میتوانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.
همچنین هر بیمهشده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی میتواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.