kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
آیت الله جوادی آملی:

باید با قدرت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی جدیدترین سلاح‌ها را بسازیم

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه باید با قدرت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، جدیدترین سلاح‌ها را بسازیم، گفت: ما قادر به انجام کار‌های بزرگ هستیم، ملت ایران بزرگ و بزرگ‌زاده است؛ ما نیازی به تسلیحات خارجی نداریم و باید از ظرفیت‌های این کشور بزرگ و شناسنامه‌دار و متمدن استفاده کنیم.



آیت‌الله جوادی آملی در دیدار ‌سرلشکر ‌باقری‌، رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید با قدرت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، جدیدترین سلاح‌ها را بسازیم، گفت: باید جلوی اختلاس‌ها و نجومی‌ها گرفته شود.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قطعاً مکتب اسلام که با کرامت انسانی همراه است، ماندگار خواهد بود، بر ضرورت حفظ وحدت ملی تأکید کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی از گذشته تاکنون از پایگاه مردمی برخوردار بوده است و اگر مردم پای کار انقلاب نباشند، همان‌طوری که تاریخ نشان داده است توطئه دشمنان در مدت کمی کارساز خواهد شد.
آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: ما قصد دعوا و جنگ با کسی را نداریم و اصلاً کار اصلی ما جنگ نیست، اما خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم فرمودند طوری باشید که دشمنان از شما بترسند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما قادر به انجام کار‌های بزرگ هستیم، ملت ایران بزرگ و بزرگ‌زاده است؛ ما نیازی به تسلیحات خارجی نداریم و باید از ظرفیت‌های این کشور بزرگ و شناسنامه‌دار و متمدن استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر به آنچه که مطلع هستیم، عمل کنیم، خداوند در آنچه که نمی‌دانیم، راه را برایمان روشن خواهد کرد، بیان داشت: ملت ایران از نظر هوش و ذکاوت، پیشینه تاریخی و فرهنگ از دشمنان جلوتر هستند و همچنان که تاکنون نشان داده‌اند، ظرفیت توسعه و پیشرفت را در عرصه‌های مختلف دارند.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه ما ملت ظلم‌پذیری نیستیم و موظف هستیم به جایی برسیم که دشمنان از اقتدار ما واهمه داشته باشند، گفت: ما نباید غفلت کنیم و نباید گرفتار منیت‌ها و کید شیطان شویم، بلکه باید تلاش و کوشش کرد و در حوزه تولید گام مؤثر برداشت.