kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

اجرای طرح «موتوریار» مانع از توقیف 22هزار موتورسیکلت شد



معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: با اجرای طرح «موتوریار» ۲۲ هزار راکب موتورسیکلت در محل آموزش دیده و موتور آنها توقیف نشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ‌ علی همه‌خانی در برنامه تلویزیونی «شهر امن» با بیان اینکه بیش از نیمی از تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسواران است به موضوع تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار در پایتخت پرداخت و اظهار داشت: اخیرا با طرحی به نام طرح موتوریار اقدام به فرهنگ ‌سازی کرده‌ایم که بازخوردهای خوبی داشته و تا این لحظه بالغ بر 22 هزار موتورسیکلت در این طرح توقیف نشده‌اند یعنی به راکب 22 هزار دستگاه موتورسیکلت در محل آموزش داده‌ایم و به جای اینکه به پارکینگ منتقل شوند در همان محل آموزش دیده و به پارکینگ منتقل نشده‌اند؛ پس از آموزش هم اعلام کرده‌ایم که به سلامت به منزل بروند.
همه خانی افزود: خانواده‌ها در بحث موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و جامعه هدف ما همین کودکانی هستند که می‌توانند در آینده رانندگانی و کاربران ترافیکی قانون مدار شوند.
وی درخصوص بازخورد طرح موتوریار اعلام کرد: بازخوردهایی که ما از طریق فضای مجازی دریافت کرده‌ایم بسیار مثبت بوده و خود راکبین آموزش دیده و سایر شهروندان نیز از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده‌اند.