kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد

پایان عملیات نجات و اسکان اضطراری در منطقه زلزله‌زده «سی‌سخت»



دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از پایان عملیات نجات و اسکان اضطراری هلال احمر در منطقه زلزله‌زده شهر «سی‌سخت» شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، محمدحسن قوسیان مقدم درباره عملیات نجات و اسکان اضطراری در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: ۱۰ دقیقه پس از اعلام زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در چهارشنبه شب، مراکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی هلال احمر استان‌ها فعال شدند و فرماندهی عملیات آغاز شد. در همان شب حادثه چادرهای امدادی را از دو استان به سی سخت منتقل کردیم و از مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم سه کامیون چادر امدادی به سی سخت ارسال شد.
قوسیان مقدم با بیان اینکه در شب اول به دلیل بارندگی‌ها، دو اردوگاه اسکان اضطراری برای اسکان هموطنان متاثر از زمین لرزه برپا شد، افزود: ۱۰ ساعت پس از وقوع حادثه، توزیع چادرهای امدادی را در دستور کار قرار‌دادیم و هزار دستگاه چادر توزیع شد، پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه هم ۸۰۰ دستگاه چادر دیگر توزیع شد. یعنی در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع حادثه هزار و 800 دستگاه چادر میان زلزله زدگان در منطقه سی سخت و روستاهای اطراف توزیع شده است.
وی با بیان اینکه سه هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته از استان‌های همجوار به سی سخت منتقل کردیم، تاکید کرد: تاکنون حدود دو هزار بسته غذایی که شامل کنسروجات است، میان زلزله زدگان توزیع شده و در صورت نیاز بسته‌های غذایی بیشتری توزیع خواهد شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره توزیع چادرهای امدادی میان زلزله زدگان، اظهارداشت: لکه گیری‌های نهایی انجام شد و افرادی که چادر نداشتند، چادرهای مورد نیاز خود را برای اسکان اضطراری دریافت کردند. در مجموع سه هزار و ۳۳۱ خانوار را تحت پوشش قرار‌دادیم و به همین تعداد چادرها در انواع مختلف متناسب با تعداد اعضای خانوار، توزیع کردیم. به علت بارندگی‌های متعدد حدود ۱۰ تن نایلون به سی سخت ارسال و از این مقدار ۶.۶ تن نایلون برای پوشش سقف چادرها، میان زلزله زدگان توزیع شد.
قوسیان مقدم ادامه داد: با تخریب منازل به عنوان آوار مواجه نبودیم و وسایل زلزله زدگان، آسیب جدی ندیده بود، اما با این حال ۹۴۵ تخته پتو میان زلزله زدگان توزیع شد، ۴۰ تیم عملیاتی شامل ۲۸۱ امدادگر و نجاتگر در این عملیات شرکت کردند و هلال احمر چهار استان اصفهان، فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری درگیر امدادرسانی بودند. وی با اشاره به پایان عملیات نجات و اسکان اضطراری در منطقه زلزله زده سی سخت یادآور شد: با توجه به اینکه تلفات انسانی نداشتیم و مصدومان هم در همان شب اول حادثه به صورت سرپایی مداوا شده بودند عملیات نجات پایان یافته بود و عملیات اسکان اضطراری هم دیروز به پایان رسید.