kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
دبیر ستاد تنظیم بازار:

عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب می‌کنم

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: عرضه روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و من آن را تکذیب می‌کنم.



به گزارش خبرگزاری فارس عباس قبادی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد عرضه روغن با کارت ملی، تصریح کرد: عرضه روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و من آن را تکذیب می‌کنم.  میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور حدود 150 هزار تن است حال آنکه در ماه گذشته بین 170 تا 180 هزار تن تولید روغن داشتیم اما با توجه به فضای روانی ایجاد شده در کشور و هجوم به فروشگاه‌ها، تقاضا برای آن افزایش یافت.
وی افزود: مصرف اکثر روغن خانوارها روغن مایع است و روغن جامد بیشتر مصرف صنعتی و صنفی دارد اما به علت افزایش تقاضای روغن مایع بخشی از ظرفیت تولید روغن جامد نیز به این بخش اختصاص یافت که موجب کسری در تولید روغن جامد شد.
دبیر ستاد تنظیم بازار با ‌اشاره به تخصیص سهمیه صنایعی که از روغن جامد استفاده می‌کنند، گفت: بزودی بازار روغن به تعادل می‌رسد و عرضه این محصول به میزان مورد نیاز همچنان ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه قیمت روغن در سال آینده افزایش نخواهد یافت.
قبادی درباره تامین کالاهای اساسی کشور، تصریح کرد: با همکاری خوب بانک مرکزی، ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی در شش ماهه اول سال آینده تخصیص داده شده است. طی دو ماه اخیر، چهار میلیون تن کالاهای اساسی از بنادر کشور تخلیه شده و حدود همین میزان نیز موجودی کالاهای اساسی در بنادر است که این میزان منهای کالاهای در حال ورود و موجود در کشتی‌هاست.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 21 میلیون تن کالا به ارزش 10 میلیارد دلار وارد کشور شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 25 درصد کاهش داشته اما افزایش 10 درصدی واردات کالاهای گروه یک و گروه 22 که کالاهای مورد نیاز کارخانجات است را داشته‌ایم.