kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

برخی واردکنندگان خودرو فقط یک نمایندگی خدمات دارند

دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو گفت: برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو فقط یک نمایندگی برای ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی خود دارند.


عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت ارائه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی مناسب نیست. وی با بیان این‌که طبق بررسی‌های انجام شده چهار شرکت واردکننده خودروی وارداتی هر کدام تنها دارای یک نمایندگی برای ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی خود هستند، خاطرنشان کرد: این به آن معنی است که خریداران این خودروهای وارداتی مجبورند برای دریافت خدمات گارانتی، وارانتی و تعمیر خودرو از هر نقطه کشور تنها به یک نمایندگی مراجعه کنند.
دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: همچنین چهار شرکت واردکننده خودرو نیز دارای پنج تا هشت نمایندگی ارائه خدمات پس از فروش هستند که این تعداد نیز مناسب نیست.
وی افزود: برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو نیز بیش از 10 نمایندگی ارائه خدمات پس از فروش دارند که البته به استانداردهای مدنظر در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مبنی بر وجود حداقل یک نمایندگی خدمات پس از فروش در هر استان کشور، نرسیده‌اند.
غیاثی با بیان این‌که باید وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی بهبود یابد، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان هنگام خرید خودرو حتماً وضعیت خدمات پس از فروش آن را بررسی کنند تا پس از آن دچار مشکل برای تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.