kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
واشنگتن پست:

پنتاگون مقابله با چالش‌های داخلی آمریکا را اولویت خود قرار می‌دهد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از سخنگوی پنتاگون، گزارش داد که نیروهای ارتش آمریکا از این پس، چالش‌های داخلی را اولویت خود قرار خواهند داد.





هفته گذشته«جیک سالیوان » مشاور امنیت ملی «جو بایدن» طی اظهاراتی در موسسه آمریکایی صلح گفته بود، مهم‌ترین و حساس‌ترین چالش امنیت ملی، که آمریکا با آن رو‌به‌رو است، برقراری نظم و قانون در داخل کشور است.
به همین دلیل، توجه دولت جدید آمریکا مقابله با چالش‌های داخلی خواهد بود».
دیروز نیز «واشنگتن پست» به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، پنتاگون تمرکز خود را بر چالش‌های داخلی قرار‌داده است.
واشنگتن پست در این رابطه نوشت: تغییرات مربوط به اولین هفته‌های دولت بایدن، شامل الزامی کردن استفاده همیشگی از ماسک برای سربازان آمریکایی در تاسیسات نظامی، و استقرار
دست کم ۱۱۱۰ سرباز مشغول به خدمت، برای ارائه واکسیناسیون کرونا است.
 این رسانه آمریکایی به نقل از «جان کربی» دبیر مطبوعاتی پنتاگون نوشت: در راستای گسترش مشارکت وزارت دفاع آمریکا در مقابله با همه گیری، سربازان در پنج محل ایجاد شده توسط آژانس فدرال مدیریت وضعیت اضطراری تقسیم خواهند شد.
بخش اول در عرض ۱۰ روز آینده وارد کالیفرنیا خواهند شد تا در حوالی ۱۵ فوریه(27 بهمن) عملیات را شروع کنند.
حدود ۲۴ هزار و 300 عضو گارد ملی تا روز جمعه در پاسخ‌دهی دخیل بوده‌اند، اما آنها از سوی فرمانداران ایالت‌ها فعال شده‌اند. سربازان مشغول به خدمت، در این تلاش دخیل نبوده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: « این تلاش جدید برای واکسیناسیون بعد از آن مطرح می‌شود که پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، فرمان دست نگه داشتن برای کل ارتش صادر کرده و در طی این وقفه، فرماندهان ارتش باید به نگرانی‌های فزاینده درباره
افراط گرایی در رده‌های ارتش طی ۶۰ روز آینده
رسیدگی کنند.
این دستور در پی حمله مرگبار ششم ژانویه(17 دی) از سوی اوباش طرفدار «دونالد ترامپ»، از جمله کهنه سربازان مطرح می‌شود. از زمان این خشونت‌ها‌،حدود ۷000 عضو گارد ملی در واشنگتن باقی مانده‌اند. این گزارش می‌افزاید:
« در مجموع، این تلاش‌ها منجر به یک اقدام گسترده‌تر دولت بایدن در استفاده از نیروهای مشغول به خدمت در ارتش برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی داخلی می‌شود.»
تروریست‌های داخلی
خبر دیگر از آمریکا اینکه‌، «نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا، حامیان ترامپ را «تروریست‌های داخلی» نامید.
پلوسی اعلام کرد: ماه گذشته، کنگره، این نماد دموکراسی، از سوی تروریست‌های داخلی هدف حمله قرار گرفت. تروریست‌های داخلی مصمم به سرنگونی قانون اساسی آمریکا بودند.
رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا افزود: مهاجمانی که در ۶ ژانویه(17 دی) به کنگره حمله کرده‌اند، علاوه‌بر کنگره، موازین آمریکا را نیز هدف
قرار‌دادند.
ماه گذشته، شورشیان با حمله به کنگره‌، اعضای کنگره، پلیس و کارمندان را تهدید کردند. پلوسی حمله به کنگره را جراحتی بر پیکره دموکراسی آمریکا توصیف کرد و گفت: چنین اقدامی از سوی تروریست‌های داخلی، فراموش نخواهد شد و ما اجرای عدالت در این باره را خواستاریم.