kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
افسر نظامی آمریکایی اعتراف کرد

تله‌های انفجاری را در افغانستان با فریب کودکان منفجر می‌کردیم!

تفنگدار آمریکایی که سال‌ها در جنگ افغانستان حضور داشته، اعتراف وحشتناکی درباره جنایات همقطارانش در این کشور کرده است. او می‌گوید، برای پاکسازی تله‌های انفجاری، کودکانی را که غالبا زیر 10 سال سن داشتند با شکلات و آبنبات فریب داده و به سمت آن تله‌ها هدایت می‌کردند!



سرویس خارجی-

با ظهور پدیده منحوسی مثل داعش، و جنایت‌های هولناکی که این جانوران مرتکب می‌شدند، تصور غالب این شد که، از داعش جنایتکار‌تر وجود ندارد غافل از اینکه، سال‌ها قبل از ظهور داعش و در همان عصری که «مدرن» می‌نامند، از داعش پلیدتر و کثیف‌تر هم وجود داشته که، به قول رهبر انقلاب «کراوات زده» دست به چنین جنایت هولناکی می‌زنند. در همین رابطه خبر رسیده، یک تفنگدار آمریکایی، شاید تحت فشار عذاب وجدان، اعترافات تکان دهنده‌ای راجع به جنایاتی که آمریکایی‌ها در افغانستان علیه کودکان مرتکب شده‌اند، کرده است.
این اعتراف‌ها در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش دولت آمریکا دیوان دادگستری بین‌المللی را به خاطر اینکه قصد داشت جنایت جنگی این کشور در افغانستان را بررسی کند تحریم کرد!‌ این نظامی آمریکایی می‌گوید، هنگام عملیات از کودکان بی‌گناه افغان برای پاکسازی کوچه‌ها و معابر مملو از مواد انفجاری استفاده می‌کردند.
«جان امبل» نظامی آمریکایی در پادکستی مخصوص دانشکده افسری ارتش آمریکا و برای به اشتراک گذاشتن تجربیات نظامی به جنایات جنگی اعتراف کرده و گفته: «کودکان افغانستانی را با پرت کردن آبنبات و اسباب‌بازی به کوچه‌هایی که فکر می‌کردیم امکان وجود تله انفجاری باشد می‌کشیدیم تا مطمئن شویم مسیر عاری از مواد انفجاری است»!
به گزارش فارس، «امبل» افسر نظامی آمریکا که تجربه جنگی در عراق را نیز در کارنامه خود دارد در سال 2010 به افغانستان اعزام‌ شده بود. وی درباره تجربه نظامی خود در هلمند افغانستان می‌گوید: «چیزی که در میدان نبرد یاد گرفتیم استفاده از کودکان افغان در میدان نبرد بود، کودکان بی‌گناهی که کمتر از 10 سال سن داشتند». پیش از این نیز طبق یک تحقیق رسمی درخصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا (هم‌پیمان آمریکا در جنگ علیه مردم افغانستان)، فاش شده بود که قتل‌های رقابتی و خونخواهی در بین نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان امری مرسوم و عادی بوده است. برخی گزارش‌ها حاکی از این است که نظامیان استرالیایی در قتل غیرقانونی ۳۹ غیرنظامی یا زندانیان افغانستان نقش داشته‌اند، همچنین شواهدی ارائه شده مبنی بر اینکه نظامیان استرالیایی در برخی موارد برای زخمی کردن غیرنظامیان افغان از سگ استفاده می‌کردند.
گفتنی است، در سال‌های اخیر، دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل تصمیم این نهاد عالی قضایی جهانی برای آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های نظامیان آمریکا در افغانستان و همچنین رژیمِ آپارتایدِ صهیونیستی علیه فلسطینیان، با فشارهای شدید واشنگتن و تل‌آویو مواجه شده‌اند. تا جایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» به دلیل تلاش این دیوان برای بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان را صادر کرده بود. این مسائل و اخباری که پیش از آن در این گزارش آمد همه برگ‌های زرینی در دفتر حقوق بشر غرب با محوریت آمریکاست!
ناتو: از افغانستان خارج نمی‌شویم
خبر دیگر از افغانستان آن‌که، چهار مقام ارشد ناتو به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که نظامیان بین‌المللی قصد دارند بیش از مهلت ماه می‌(اردیبهشت-خرداد)، که در توافق میان طالبان و آمریکا پیش‌بینی شده، در افغانستان باقی بمانند. طبق این گزارش، اظهارات این مقامات ناتو احتمالاً منجر به افزایش تنش‌ها میان ناتو و طالبان می‌شود که خواهان خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان هستند.