کد خبر: ۲۰۹۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

حضور رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری در انتخابات فدراسیون جهانی




چهار عضو فدراسیون وزنه برداری ایران برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی کاندیدا شدند.
ثبت‌نام از کاندیداها برای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری به پایان رسیده است و از ایران چهار نفر کاندیدا شده‌اند. علی مرادی رئیس‌فدراسیون‌، محسن بیراوند دبیر فدراسیون‌، داود باقری نایب‌رئیس‌فدراسیون و علیرضا قریشی رئیس‌هیات خوزستان نامزدهای انتخاباتی معرفی شده از سوی ایران هستند. علی مرادی رئیس‌فدراسیون وزنه برداری نامزد پست‌های مدیریتی(مهم‌ترین پست‌های فدراسیون جهانی ریاست، دبیرکل، نایب‌رئیس‌اول، نواب رئیس‌و هیات اجرایی هستند) شده است.
این افراد چهار سال پیش نیز در انتخابات کاندیدا شدند که فقط بیرانوند توانست در کمیته تحقیقات و مربیان رای بیاورد. انتخابات فدراسیون جهانی طبق تقویم 26 تا 27 مارس (6 تا7 فروردین 1400) در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.
خبر دیگر وزنه برداری اینکه مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری ۱۲ تا ۱۶ مارس (۲۲ تا ۲۶ اسفند) در شهر کالی برگزار می‌شود. فدراسیون وزنه برداری لیست اولیه را ارسال کرده و در این لیست نام چهار
وزنه بردار ایران قرار دارد. سهراب مرادی، کیانوش رستمی در ۹۶ کیلوگرم، علی‌هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در ۱۰۹+ کیلوگرم نفراتی هستند که برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام شده‌اند.
البته به گفته علی مرادی رئیس‌فدراسیون، در دور برگشت لیگ برتر عملکرد وزنه‌برداران مورد بررسی قرار می‌گیرد سپس محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد کدام یک از نفرات به مسابقات کلمبیا بروند. همچنین لیست اولیه مسابقات قهرمانی آسیا نیز ارسال خواهد شد.