kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

صهیونیست‌ها با یورش به تظاهرات در کرانه باختری 27 فلسطینی را به اسارت گرفتند

نظامیان صهیونیست با یورش به تظاهرات در کرانه باختری، ده‌ها فلسطینی را مجروح کردند و 27 تن را نیز به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها علیه شهرک ‌سازی را به شدیدترین شکل سرکوب کرده است. در ادامه این جنایت‌ها، اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری، به تظاهرات مسالمت‌آمیز هفتگی فلسطینی‌ها در روستای «کفرقدوم»‌، شرق «قلقیلیه»، که در اعتراض به تداوم شهرک‌‌سازی بر پا شده بود، حمله کردند و با فلسطینی‌های معترض درگیر شدند و به سوی معترضان، گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور
شلیک کردند.
در این حمله صهیونیست‌ها، 9 فلسطینی زخمی و ده‌ها تن دیگر دچار حالت خفگی شدند. نیروهای ارتش صهیونیستی همچنین، با حمله به شهرک «العیسویه» در شرق شهر «بیت المقدس» اشغالی، 27 تن از ساکنان آن را بازداشت کردند.
همچنین، در سایه تداوم تجاوز‌های اشغالگران صهیونیست در فلسطین اشغالی، شهرک‌نشینان صهیونیست یک منزل تاریخی را در شهرک
«اللبن الشرقی» (جنوب نابلس) هدف حمله قرار‌دادند.
«خالد دراغمه» مالک این منزل تاریخی، معروف به «خان اللبن»، در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره جزئیات این حمله گفت:« نظامیان اشغالگر وی را در یک مکان محاصره کردند، تا به شهرک‌نشینان اجازه دهند که وارد محوطه این منزل تاریخی شوند.
 ارتش اشغالگر چند روز پیش اقدام به برداشتن دروازه این منزل تاریخی کرده بودند، تا شهرک‌نشینان به راحتی وارد محوطه این منزل شوند.» بنا به گزارش فارس، در صورتی که اشغالگران بتوانند این منزل تاریخی را از چنگ مالکش درآورند، می‌توانند شهرک‌های اطراف را به یکدیگر متصل کنند.