kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
امام جمعه قم:

حفظ انسجام و اتحاد ملی حول محور ولایت خنثی‌کننده فشارهای هوشمندانه دشمن است

امام جمعه قم با اشاره به روی‌کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: بایدن راه و روش ترامپ را ادامه خواهد داد و حتی از اهرم‌های فشاری که ترامپ علیه ایران تمهید کرده بود، چشم نخواهد پوشید.


 
 قم خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر و با رعایت  دستورالعمل‌های ضدکرونایی در مصلی قدس برگزار شد، گفت: نظام استکباری آمریکا یک نظام واحد است و با عوض شدن اشخاص و دولت‌ها، شاخصه استکباری و شیطانی آن عوض نمی‌شود. آنها خوی سلطه‌گری دارند و در این مسیر از هر حربه‌ای برای نیل به مقصود بهره خواهند برد.
وی اظهار داشت: مقاومت ملت ما به رهبری حضرت امام(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب و همراهی ستایش برانگیز مردم، مانع سلطه مستکبرین شده است و همین شاخص مقاومت دلیل این همه کینه‌جویی و دشمنی نظام استکباری علیه ایران و ملت رشید آن است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: آمریکای دوران ترامپ تلاش کرد با راه انداختن فشار حداکثری و  تبلیغ وقوع جنگ، ملت ایران را تسلیم زیاده‌خواهی خود کند اما با تدابیر رهبری و بیان قاطع جمله تاریخی «مذاکره نمی‌کنیم جنگ نمی‌شود» راهبرد مکارانه آنها خنثی شد و دولت جدید آمریکا در پی ادامه همان مسیر البته با رفتاری متفاوت از ترامپ و به قول خودشان هوشمندانه خواهد بود.
وی با بیان اینکه راهکار خنثی نمودن فشار هوشمندانه، مقاومت هوشمندانه است، تصریح کرد: دشمن از ابتدا تا امروز همواره در پی استفاده از تفرق و تشتت میان مردم و مسئولین و گروه‌های مختلف سیاسی بوده است و از سوی دیگر به نفوذی‌های خود دلبسته است تا مقاومت مردم را بشکند، بنابراین حفظ انسجام و اتحاد ملی حول محور ولایت خنثی‌کننده  فشارهای هوشمندانه دشمن است و البته مسئولین نیز با قطع امید از دشمنان و قول و قرارهای دروغین آنها که دیگر بر همگان ثابت شده  است و با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور به ملت عزیز و مقاوم خدمت کنند.
خطیب جمعه قم در آغاز خطبه‌ها با اشاره به سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه فجر انقلاب  گفت: با توجه به شیوع کرونا و مقابله با این بیماری، برنامه‌های دهه فجر و روز ۲۲ بهمن متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود، لذا تقاضا می‌کنم و استدعا دارم برای حفظ سلامتی خود و سایرین تا قطع زنجیره این ویروس، حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهید.
وی در پایان از زحمات کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد.