kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
از عجز در مقابل بادبادک‌های آتش‌زا تا گنده‌گویی مقابل ایران

لاف‌زنی رئیس ستاد ارتش پوشالی رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دستور آماده‌سازی طرح حمله احتمالی به ایران را داده است.




آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اظهارنظری که بیشتر به لاف‌زنی و گنده‌گویی شبیه است، گفت: دستور آماده‌سازی طرح حمله احتمالی به ایران را داده‌ام.
کوخاوی افزود: این ارتش از آزادی عمل گسترده در سراسر خاورمیانه برخوردار است. حالت بازدارندگی که در مقابله با هر کشوری از آن برخورداریم، افزایش یافته است. به‌طوری‌ که هیچ‌یک از این کشورها قصد حمله به ما را ندارند و عملیات آنها در راستای پاسخ‌گویی به فعالیت‌هایی است که ما انجام می‌دهیم.
نه برنامه‌ای دارند نه توانایی دارند
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤالی درباره ادعای رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر برنامه جدید این رژیم برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تصریح کرد: مردم ایران و منطقه با ادبیات مسئولین رژیم صهیونیستی کاملاً آشنا هستند که آنها بیشتر حرف می‌زنند و بیشتر دنبال جنگ روانی هستند و عملاً اینها نه برنامه‌ای دارند نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند.
واعظی افزود: در دفاع از ایران ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ایران، نیروی ورزیده‌ای هستند، مانورهای مختلفی که داشتیم این علائمی ‌است که نشان می‌دهد قصد تهاجم و جنگ نداریم ولی در ارتباط با دفاع از کشور جدی هستیم.
در حال حاضر چندین ماه است که هزاران معترض صهیونیست در سرزمین‌های‌ اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» اعتراض خیابانی به راه انداخته‌اند.
در هفته‌های گذشته روزنامه اسرائیلی‌ هاآرتص به نقل از «هاموس هرئیل» تحلیلگر صهیونیست نوشته بود: «ما به‌دلیل ناکارآمدی بنیامین نتانیاهو وارد یک گرداب پیچیده شده‌ایم...کابینه نتانیاهو فاسد بوده و شکست خورده است. این چهارمین انتخابات در اسرائیل طی ۲ سال است. بحران سیاسی طولانی‌مدت در اسرائیل به‌دلیل تلاش‌های نتانیاهو برای توقف اقدامات قضایی علیه خود به‌وجود آمده است».
هرئیل در ادامه گفت: «بحران سیاسی در اسرائیل باعث وارد آوردن خسارات گسترده به اقتصاد شده است. ما در حال حاضر در دست نتانیاهو به گروگان گرفته شده‌ایم. این در حالیست که نتانیاهو هر روز با حضور در رسانه‌ها به عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی می‌نازد».
ارتش پوشالی
بنابر مستندات موجود، در حال حاضر رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت سیاسی داخلی به سر می‌برد. نارضایتی عمومی از سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن طی ماه‌های گذشته هزاران نفر را در فلسطین‌ اشغالی به خیابان‌ها کشانده به‌طوری که معترضان خواستار استعفای نتانیاهو از سمتش هستند. این اعتراضات در حالی صورت گرفته است که بنیامین نتانیاهو در انتظار محاکمه خود در دادگاه به اتهام فساد مالی است.
از سوی دیگر، ارتش پوشالی اسرائیل در حال حاضر حتی در مقابله با «بادبادک‌های آتش‌زای» جوانان فلسطینی عاجز و ناتوان است. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش به نقل از یک مسئول نظامی اسرائیلی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل با پرتاب‌کنندگان بادبادک‌های آتشین برخورد خواهد کرد، چرا که این بادبادک‌ها مانند موشک بوده و پدیده‌ای خطرناک به شمار می‌روند».
به عبارت دیگر رژیم جعلی اسرائیل که مدعی داشتن مجهزترین تسلیحات نظامی در دنیاست اکنون حتی از «بادبادک‌های آتش‌زای» جوانان فلسطینی وحشت دارد و این بادبادک‌ها به کابوسی برای سران این رژیم تبدیل شده است. صهیونیست‌ها تاکنون برای مقابله با بادبادک‌های آتشین کاغذی که وارد آسمان سرزمین‌های ‌ اشغالی می‌شوند، راهی نیافته‌اند.
رژیم اسرائیل که پیش از این شعار «از نیل تا فرات» را مطرح کرده بود، حالا از وحشت و ‌ترس، به دور خود دیوار کشیده است و ناکارآمدی گنبد به اصطلاح آهنین این رژیم نیز بارها ثابت شده است.
رژیم جعلی اسرائیل حتی در مقابل چند بادبادک هم عاجز و ناتوان است، چه برسد به روزی که موشک‌های پیشرفته ایرانی بر سرشان فرود آید.