kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

بزرگداشت مادران و همسران 6090 شهید استان قم

در آستانه وفات جانسوز حضرت ام‌البنین‌(س) آیین بزرگداشت مادران و همسران شهیدان و بانوان شهید، جانباز و آزاده قم عصر سه‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در شبستان کربلای مسجد جمکران برگزار شد.

در این آیین که جمعی از خانواده معظم شهیدان، مسئولان و برخی از نیروها و پرسنل نظامی و انتظامی استان حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور طی سخنانی اظهار داشت: شهیدان از عشقی که به خانواده‌های خود داشتند، برای دفاع از حریم ناموس جامعه، ملت، شیعیان و مسلمانان و ایرانیان جان خود را به کف گرفتند و در مقابل دشمن ایستادند.
وی با اشاره به اینکه مادران و همسران شهیدان رسالت خود را به خوبی به دوش کشیدند افزود: جانبازان قطع نخاع، اعصاب و روان و شیمیایی همین الان هم سخت‌ترین مشکل‌ها را تحمل می‌کنند و همسرانشان نیز همراهشان هستند.
شکری ادامه داد: جانبازان پس از گذشت بیش از ۳۰ سال  از جنگ تحمیلی همچنان هزینه جنگ را پرداخت می‌کنند و همسران، مادران و خواهران مهربان آنها در کنارشان قرار دارند و آنها را پرستاری می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: آسوده خاطرانی که به کنار نشستند و دستی در آتش ندارند و گاهی حرف‌هایی می‌زنند که سزاوار خودشان است و همه نگاهشان نیز به این جهان یک نگاه دنیوی است باید بدانند که مادران شهیدان از عمق جان به فرزند خود عشق می‌ورزیدند.
وی افزود: مادران شهدا فرزندان خود را با همه عالم عوض نمی‌کردند ولی چون مسئله اسلام، انقلاب، امام و میهن اسلامی بود همه سختی‌های فراق را تحمل کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید خطاب به خانواده شهیدان گفت: اگر در این راه صابرانه و جوانمردانه ایستاده‌اید، بدانید که خدا و ملائکه بر شما درود می‌فرستند و خیر دنیا و آخرت بر شما خواهد بود.
وی افزود: قدرتی که جانبازان برای این ملت ارزانی داشتند شما مادران و همسران در ثواب و پاداش آن شریک هستید.
 سیزدهم جمادی‌الثانی روز وفات ام‌البنین‌(س) روز بزرگداشت مادران و همسران شهیدان نامگذاری شده است.
استان  قم ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.