kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد

رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این نهاد طی چند سال گذشته در بخش‌های مختلف ۶۵۰ هزار شغل را در استان‌های کشور ایجاد و حدود ۲ هزار باب مدرسه نیز احداث کرده است.



محمد مخبر دیروز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از سه هزار طرح‌اشتغال کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه اظهار داشت: در کردستان نیز کارهای خیلی خوبی انجام شده و تاکنون هشت هزار طرح با یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۴۰ هزار شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار طرح با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کردستان در دست اجرا است، افزود: مصوب کردیم برای سال آینده نیز پنج هزار طرح و ۱۵ هزار شغل در کردستان ایجاد شود.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ضمن تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات کولبران کردستان، یادآور شد: طرح‌های این نهاد با تکیه بر مردم و با حمایت از آنان اجرا می‌شود.
مخبر به بحث تولید واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی‌اشاره کرد و گفت: در بخش‌های مختلف از جمله تجهیزات، درمان، دارو و امکانات تشخیصی بر خلاف تصور بیگانگان کارهای بزرگی انجام دادیم به طوریکه اکنون چند کشور از ما تقاضای پیش خرید واکسن کرونا کرده‌اند.

توزیع یک میلیون بسته معیشتی ویژه آسیب‌دیدگان کرونا در کشور آغاز شد

رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: آخرین مرحله از توزیع یک میلیون بسته معیشتی در سال جاری در بین قشر آسیب‌دیده از کرونا در سطح کشور از دیروز آغاز شد.



محمد مخبر اظهار داشت: در کردستان توزیع ۲۰۰ هزار معیشتی تا پایان سال پیش‌بینی شده بود که ۱۵۰ هزار مورد آن توزیع شده و ۵۰ هزار بسته نیز تا پایان سال در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.
وی افزود: توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی، ۸۴ سری جهیزیه، ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر و تجهیز ۳۰ خانه ورزش در مناطق محروم در کردستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان دیروز آغاز شد.
مخبر اضافه کرد: در طرح احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمک‌های مختلفی در ارتباط با کرونا و بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر و بسته‌های بهداشتی به صورت هر ۴۵ روز یک بار به تعداد یک میلیون بسته در کشور انجام شده است که توزیع سهمیه آخر یک میلیونی کشور، از کردستان آغاز شد.
احداث ۱۴۰ واحد مسکن برکت شهرک بهاران سنندج (طرح اقدام ملی) با حضور رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استاندار کردستان آغاز شد.
رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این آیین نیز اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در کردستان ساخته‌ایم که بخشی از این طرح‌ها تحویل داده شده و تعداد دیگری هم در حال ساخت و تحویل است.
محمد مخبر با بیان اینکه امروز ۵۰۰ واحد مسکن برکت به متقاضیان استان تحویل داده می‌شود و قبلا بیش از ۴۰۰ مسکن تحویل داده شده است، افزود: در قالب طرح اقدام ملی نیز تعهد داده‌ایم که ۱۰۰ هزار مسکن در کشور احداث کنیم که زمین ۸۰ هزار مورد آن تامین شده و ساخت ۵۷ هزار مورد آن نیز شروع شده است.
وی با ‌اشاره به اینکه برنامه ما در کردستان ساخت ۲ هزار واحد مسکن برکت است، یادآور شد: در حال حاضر ساخت ۱۴۰ واحد آن شروع می‌شود و در صورت رفع مشکل زمین، تمام ۲ هزار واحد تعهد داده شده در استان احداث خواهد شد.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه زمین‌ها طرح اقدام ملی مسکن برخی در زمین‌های ستاد و بعضی هم در زمین‌های دولتی اجرا می‌شود، تاکید کرد: برای احداث و تحویل واحدهای مسکن ملی یک و نیم تا ۲ سال زمان نیاز است.