kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد:

آب‌رسانی به 912 روستای کشور در سال جاری





مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آبرسانی به ۱۲ هزار و ۴۲۶ روستا با جمعیت هشت میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با صرف اعتبار هفت هزار میلیارد تومان انجام شده است.
حمیدرضا جانباز دیروز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پنج طرح‌ آب و فاضلاب شهری و روستایی در منطقه کاشان اظهار داشت: امسال در قالب طرح پویش هر هفته الف - ب ایران قرار بود به یک هزار و ۶۳۸ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر آبرسانی شود که تاکنون آبرسانی به ۹۱۲ روستای کشور و جمعیت ۶۲۴ هزار نفر با اعتبار افزون بر ۸۱۵ میلیارد تومان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنین با ‌اشاره به آغاز بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۱ روستای استان سمنان خاطر نشان کرد: دیروز در منطقه کاشان پنج طرح آبرسانی با صرف ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری و عملیات ساخت یک طرح نیز آغاز شد.
وی از آغاز اجرای طرح ارتقای کمی و کیفی آب مناطق شهری خزاق و طاهرآباد و مجتمع روستایی «یزدل، علی‌آباد و محمدآباد» در منطقه کاشان خبرداد و گفت: هزینه‌ اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از پنج طرح‌ آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار افزون بر ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز سه‌شنبه در هفته سی و هشتم پویش هر هفته #الف-ب-ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در منطقه کاشان آغاز شد.
این طرح‌های آبرسانی از استان اصفهان همزمان با طرح‌های بزرگ آب و برق از استان‌ها قم، زنجان و سمنان در مجموع با ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان در حاشیه این آیین با بیان اینکه اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر به کاشان مهم‌ترین طرح بهره‌برداری‌شده است، افزود: ارزش این طرح افزون بر ۸۰ میلیارد تومان است که آب چاه‌های مناطق نابر را از طریق ۲۳ کیلومتر خط انتقال به کاشان انتقال می‌دهد.
محمدرضا اسدی درباره طرح تاسیسات نمک‌زدایی از آب آشامیدنی چاه‌های نوش‌آباد گفت: ارزش این طرح با ظرفیت تصفیه ۲۴۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز افزون بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش B.O.O محقق شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان اضافه کرد: مخازن ذخیره آب کاشان به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و قمصر و راوند هر کدام به ظرفیت یک هزار مترمکعب با ارزش ۳۱ میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.