kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

محموله سوخت قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شد

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با هوشیاری ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر یک محموله سوخت قاچاق در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج‌فارس توقیف شد.




سرهنگ یدالله شرفی دیروز سه‌شنبه افزود: ماموران دریابانی روز دوشنبه در بازرسی از یک فروند شناور صیادی ۲۸هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت(گازوییل) قاچاق کشف و ضبط کردند.  وی گفت:این محموله سوخت قاچاق در شناور صیادی جاسازی شده و بنا بود ضمن خروج غیرقانونی از آب‌های شمال غرب خلیج‌فارس به دلالان سوخت فروخته شود.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود:دراین ارتباط چهار متهم به قاچاق سوخت بازداشت شدند که پس از تکمیل پرونده ، تحویل مراجع قضایی استان خواهند شد.
وی افزود: برخی صیادان و دریانوردان بومی استان به بهانه صیادی و فعالیت‌های تجاری سوخت یارانه دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ‌گونه فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام به فروش غیرقانونی سوخت به دلالان می‌کنند که ماموران دریابانی در کنترل و نظارت دقیق بر تردد شناورها از خروج غیرقانونی سوخت از کشور جلوگیری می‌کنند.
سال جاری دهها فروند شناور صیادی و باری در خورها ، آبراه‌ها ، مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج‌فارس توقیف شدند و تاکنون بیش از یک میلیون لیتر سوخت(گازوییل)کشف و ضبط شده است.