kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

تظاهرات میلیونی در 14 استان یمن؛ آمریکا و عربستان تروریست‌های واقعی هستند

مردم یمن در استان‌های مختلف این کشور با بر پایی راهپیمایی میلیونی، اعلام کردند که تروریست و جنایتکار واقعی‌، سران آمریکا و عربستان هستند.

 

روز شنبه گروه‌های مختلف از 17 کشور جهان برای تظاهرات در راستای پایان دادن به جنگ یمن، فراخوان داده بودند. دیروز نیز در 14 استان یمن، میلیون‌ها تن، در اعتراض به جنایات آمریکا و ائتلاف سعودی، به خیابان‌ها آمدند. طبق گزارش المیادین، در شهر «صعده» به تنهایی، ده‌ها هزار یمنی‌ به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت جنایات آمریکا‌، شعار دادند. در بیانیه تظاهرکنندگان آمده است:« تروریسم واقعی اقدامی است که ائتلاف آمریکایی - سعودی انجام می‌دهد و بنادر و فرودگاه‌های یمن را در محاصره قرار می‌دهد. آمریکا با قرار‌دادن نام انصارالله در لیست سازمان‌های تروریستی، شکست خود در یمن را نشان داده است.» در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر آنچه دشمن آمریکایی - سعودی انجام می‌دهد، جنایت و تروریسم نیست، پس جنایت و تروریسم کدام است؟»
طبق بیانیه مذکور، جنگ یمن در وهله اول، یک تجاوز آمریکایی بوده است و واشنگتن از این تجاوز، حمایت و برای آن، پوشش سیاسی ایجاد می‌کند. گروه‌های تروریستی داعش و القاعده نیز زیر پرچم کشورهای متجاوز در یمن می‌جنگند. شهروندان یمنی حاضر در راهپیمایی‌های استان‌های مختلف یمن با سر دادن شعارهایی‌، سیاست‌های آمریکا در منطقه را محکوم کرده و خواستار تحریم کالاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند. شهروندان یمنی همچنین، جنایت‌های سعودی - آمریکایی علیه یمن طی شش سال گذشته را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا، خاطرنشان کردند: «به همه اشرار بگویید ما تسلیم تصمیمات آنها نخواهیم شد و هیچ تصمیمی ما را به زانو در نخواهد آورد؛ آمریکا تروریست و متجاوز است. دلیل این جنگ چیست، آمریکا مادر تروریسم است.» همزمان با این تظاهرات، 300 سازمان بین‌المللی نیز با امضای بیانیه‌ای، از سازمان ملل خواستند به تجاوزات ائتلاف سعودی و اماراتی در یمن پایان دهند.
از سوی دیگر، "علی العماد" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله یمن تأکید کرد که این جنبش به این دلیل در لیست ادعایی تروریسم آمریکا قرار گرفته است که در محور مقاومت قرار دارد. العماد به پایگاه خبری العهد گفت که علت دوم تحریم، این است که انصار‌الله طرحی را برای مقابله با کشورهای استعمارگر دنیا در پیش گرفته و چنین تحریم‌هایی از منظر دموکراسی آمریکایی، اقدام صحیحی است. وی با اشاره به اینکه آمریکا با مخالفان خود با ابزار تحریم، کشتار یا جنگ‌افروزی برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد، «حسین الحوثی» بنیانگذار انصار‌الله، شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سرلوحه خود قرار‌داد. این مسئول یمنی ادامه داد، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نشانه‌ ناکامی او و دولت آمریکا است و چنین اقدامی، آمریکا را بیشتر در باتلاق فرو خواهد برد.
العماد با تأکید بر اینکه، آمریکا ملت یمن را می‌کشد، ولی همیشه خود را میانجی سیاسی می‌داند، تصریح کرد، جهان به خوبی می‌داند که انصارالله در جامعه و تاریخ ریشه‌دار یمن، جای دارد و این کشور چنین تصمیماتی را نخواهد پذیرفت. عضو دفتر سیاسی انصار‌الله با تأکید بر اینکه، «آمریکا مادر تروریسم است»، تصریح کرد: «به خوبی می‌دانیم که در پسِ مشکلات و محاصره تحمیلی ما و جنگ‌هایی که علیه ما صورت می‌گیرد، آمریکا قرار دارد... ولی این تصمیم نمی‌تواند فشاری به ما وارد کند».