kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

سازمان امور مالیاتی شرکت‌های صوری را جمع‌آوری می‌کند

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان در موضوع مقابله با فرار مالیاتی برای برچیدن کارت‌های بازرگانی، حساب اجاره‌ای و شرکت‌های صوری با عزم جدی ورود کرده است.

به گزارش ایرنا، محمد مسیحی در جمع فعالان اقتصادی منطقه کاشان با اشاره به رفتار مداراجویانه سازمان امور مالیاتی در رابطه با بخش شناسنامه‌دار اقتصاد افزود: این سازمان برنامه‌های جدی در چهارچوب قانون و مقررات برای فرار مودیان مالیاتی دارای شرکت‌های صوری و کاغذی، کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و حساب‌های اجاره‌ای و ‌برچیدن سفره آنها دارد تا تولیدکننده واقعی نفسی تازه کند.
به گفته وی، تقویت بانک‌های اطلاعاتی و پذیرش خوداظهاری مودیان شناسنامه‌دار به ویژه بخش تولید از جمله راهکارهای مقابله با فرار مالیاتی است.
وی اظهار داشت: رفع تعهد ارزی به صورت واقعی در حیطه اختیار سازمان امور مالیاتی نیست و مسئول آن بانک مرکزی است.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به محض اعلام رفع تعهد ارزی توسط بانک مرکزی سازمان در سامانه‌ قرار می‌دهد که فقط دو بخش صادرات خدمات فنی و صادرات بخش کشاورزی را مستثنی کرده است.
وی، نوع نگاه سازمان امور مالیاتی را مزاحمت ایجاد نکردن برای کالای اقتصاد و تولیدکنندگان اعلام و اضافه کرد: باید در چارچوب قانون برای بخشش ناتوانی اقتصادی انعطاف لازم را به خرج داد.
به گفته وی، اگر اصل مالیات تا یک ماه پس از ابلاغ برگه قطعی پرداخت شود اصل جرایم به طور خودکار بخشیده اما به ازای هر ماه تاخیر 2 درصد از این بخشودگی کسر می‌شود.
مسیحی پیش‌بینی بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : اگر امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان آن تحقق یابد تا پایان سال حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده قابل دریافت است.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان حق ورود به تراکنش‌های زیر ۱۵ میلیون تومان را ندارد.