kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
سرپرست فرمانداری ارومیه:

تلاش برای یافتن اتباع ایرانی مفقود شده در مرز‌ ترکیه ادامه دارد

سرپرست فرمانداری ارومیه گفت: رایزنی‌ دیپلماتیک برای انجام عملیات جست‌وجو و استرداد پنج نفر از اتباع کشورمان که هفته گذشته در خاک ‌ترکیه گرفتار بهمن شدند، ادامه دارد.



رسول مقابلی دیروز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا درخصوص حادثه ۲۹ دی‌ماه گذشته و گرفتار شدن پنج نفر از اهالی بخش کوران شهرستان ارومیه در ریزش بهمن اظهار داشت: از همان ابتدای وقوع حادثه و اطلاع از عزیمت تعدادی از اهالی روستا به مناطق مرزی، بلافاصله پس از بررسی اطلاعات موجود، تمام امکانات این شهرستان برای پیگیری وضعیت مفقودان بسیج شد.
وی ادامه داد: از طریق مبادی مرزی ایران، درخواست بررسی و اقدام عاجل برای جست‌وجوی مفقودان به نیروهای مرزی ‌ترکیه اعلام شده است.
سرپرست فرمانداری ارومیه افزود: اکیپ‌هایی از نیروهای مرزی‌ ترکیه به محل حادثه اعزام و ساعت‌ها جست‌وجو انجام گرفته که تاکنون بی‌نتیجه مانده است ضمن آنکه نیروهای امدادی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از ابتدای وقوع حادثه آماده اعزام به محل حادثه بودند.
مقابلی بیان کرد: تاکنون به دلیل اینکه این حادثه در کشور‌ترکیه اتفاق افتاده، نتوانسته‌ایم موقعیت و محل مفقودان را پیدا کنیم.
وی تأکید کرد: از هیچ تلاشی چه از طریق نیروهای مرزبانی و امدادی در این سوی مرز و چه با رایزنی‌ها از طریق به‌کارگیری امکانات کشور ‌ترکیه فروگذار نخواهیم کرد.
وی افزود: با تمام توان پیگیری‌های لازم را از طرف کشور‌ ترکیه نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف وضعیت مفقودان انجام می‌دهیم.
حوالی ظهر روز 29 دیماه گذشته  با سقوط بهمن در ارتفاعات نوار مرزی ایران و‌ ترکیه، پنج تن از اهالی روستای «کوران» بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه مفقود شدند.
روستای کوران بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه، در هشت کیلومتری مرز ایران و ‌ترکیه قرار دارد.