عذرخواهی رئیس صداوسیما بهخاطر اظهارات توهینآمیز کارشناس شبکه چهار(اخبار ادبی و هنری)
رئیس رسانه ملی در نشست هفتگی با معاون و مدیران شبکههای سیما درباره اظهارات نسنجیده و دور از شأن مهمان یکی از برنامههای زنده شبکه چهار سخن گفت.
علیعسکری در بخشی از سخنانش به اظهارات نسنجیده و دور از شأن مهمان یکی از برنامههای زنده شبکه چهار اشاره و تأکید کرد: این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تأسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی میکنم.
رئیس رسانه ملی رعایت اخلاق اسلامی، اصول حرفهای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تأکید رسانه ملی دانست و افزود: هر چند بارها تأکید شده مسئولیت اظهارنظر در برنامههای زنده برعهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صداوسیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع میشود.
در همین حال، شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامهای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما ضمن تأکید بر رعایت موازین قانونی و اخلاق حرفهای و دینی در رسانه ملی و لزوم تفکیک بین نقد و تحلیل با تخریب و توهین و تضعیف، نسبت به اظهارنظر یکی از میهمانان برنامه زاویه شبکه چهار در به کار بردن اظهاراتی سخیف و وهنآلود واکنش نشان داد و ضمن تذکر قاطع خواستار رعایت اصول حرفهای و اخلاقی در تولید و پخش برنامهها شد.
شورای نظارت با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیشتر نیز در مورد رعایت حرمت مسئولین و آحاد مردم و اصول حرفهای برنامهسازی در نقد و تحلیل در برنامههای مختلف رسانه ملی تأکید و خواستار تدابیر جدیتر جهت عدم تکرار چنین موضوعاتی در برنامهها شد.