kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶

هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیدا شدن سر و کله ویروس اسرائیلی

واکسیناسیون سراسری بی‌حساب و کتاب، کار دست رژیم صهیونیستی داده است و کارگروه مقابله با ویروس «کووید۱۹» در ارتش این رژیم، از احتمال جهش و ظهور نوع جدیدی از کرونا در فلسطین اشغالی خبر داد.




 به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی طی گزارشی به مرکز اطلاع‌رسانی ویروس کرونا در وزارت بهداشت این رژیم، هشدار داد که به دلیل واکسیناسیون فشرده و گسترده، ممکن است نوع «کرونای اسرائیلی» نیز ظهور پیدا کند. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی توصیه کرد به دلیل نگرانی از ظهور «کرونای اسرائیلی»، کسانی که واکسن دریافت کرده و یا بعد از ابتلا به این بیماری بهبود پیدا کرده‌اند، الزامات قرنطینه‌ای را رعایت کنند. در گزارش مذکور آمده است: «کارزار واکسیناسیون گسترده که همزمان با تداوم همه‌گیری در اسرائیل در حال انجام است، می‌تواند منجر به فشار فرگشتی بر این ویروس شود». به نوشته تایمز اسرائیل، تا کنون نزدیک به دو میلیون و 500 هزار
 صهیونیست اولین دوز واکسن کرونا را دریافت و نزدیک به ۹۵۰ هزار صهیونیست نیز دوز دوم آن را تزریق کرده‌اند. این در حالی است که افزایش ابتلا به کرونا در فلسطین اشغالی علیرغم واکسیناسیون، طی روزهای اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته و شمار مبتلایان روزانه‌، بار دیگر رکورد بیشترین میزان خود را شکست.بر اساس آمارهای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تاکنون نزدیک به 60 هزار نفر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده و 4361 نفر نیز جان خود را بر اثر آن، از دست داده‌اند.قبلا هم، رسانه‌های صهیونیست از فلج‌شدن صورت ۱۳ صهیونیست بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی کووید۱۹‌، خبر داده بودند.
ادامه تلفات فایزر در آمریکا
تلفات فایزر در آمریکا نیز همچنان ادامه دارد و هر روز خبر‌های تازه‌ای از مرگ و عوارض جانبی شدید واکسن‌های آمریکایی کرونا منتشر می‌شود. این در حالی است که هر دو واکسن فایزر و مدرنا تأییدیه دریافت کرده و میلیون‌ها دوز از آن در آمریکا و دیگر کشور‌های دنیا پخش شده است.روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، یک فرد از ساکنان ایالت کالیفرنیا ساعاتی پس از دریافت واکسن کرونا، جان باخت. یکی از مقامات کلانتری شهر «پلاسر» طی پیامی در حساب فیس بوک خود، بدون ارائه جزئیاتی از این حادثه اعلام کرد: « علت مرگ این فرد در دست بررسی است. بنا به اطلاعات مندرج در فیس بوک اداره کلانتری پلاسر، این فرد در ماه دسامبر(آذر) به بیماری کرونا مبتلا شد و چند ساعت پس از دریافت واکسن کرونا جان خود را از دست داد».در گزارش اداره کلانتری پلاسر به جزئیات بیشتری درباره این فرد اشاره نشده است و هنوز مشخص نیست که وی کدام یک از دو واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کرده است. با وجود عوارض جانبی شدید و حتی مرگ ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر، رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ و تعمدی، این اخبار را به خوبی پوشش نمی‌دهند. بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده است، ۵۵ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های فایزر یا مدرنا جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند. پیش‌تر روزنامه «دیلی میل» نوشته بود، طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع کرده‌اند.
چالش گارد ملی
یک رسانه آمریکایی نیز در گزارشی، به وضعیت اسفبار نیروهای گارد ملی آمریکا در جریان استقرار در شهر «واشنگتن» اشاره کرد و به نقل از برخی از این نیروها نوشت، اینک مشخص شده که آزمایش کرونای صدها تن از نیروهای گارد ملی مستقر در واشنگتن، مثبت بوده  و برخی موارد مشکوک در هتل‌های مجاور کنگره، در قرنطینه هستند.به نوشته وبگاه آمریکایی «پالتیکو»، سه عضو گارد ملی آمریکا گفتند که درحال حاضر آزمایش کرونای صدها نفر از نیروهای گارد ملی، که پس از حمله 6 ژانویه(17 دی) به پایتخت آمریکا در واشنگتن مستقر شده‌اند، مثبت بوده و در هتل‌های اطراف قرنطینه شده‌اند. فرماندهی گارد ملی نیز از اعلام تعداد موارد مثبت خودداری کرده است، اما نیروهای گارد ملی و قانونگذاران نگران این هستند که ماجرای اعزام این نیروها،  به یک فاجعه فراگیر مبدل شود.