kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
هشدار سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت شکننده کووید 19 در کشور

75 بیمار کرونایی دیگر جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۷۵ بیمار کرونایی دیگر، گفت: چهار هزار و ۱۳۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.




به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز اظهارداشت: از 2 تا ۳ بهمن ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید. وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ضمن اینکه چهار هزار و ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وضعیت شکننده کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهارداشت: تجربه مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در کشور به خوبی نشان می‌دهد که رابطه مستقیم و معنی داری میان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری روزانه ناشی از بیماری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد. به گزارش ایسنا، لاری افزود: نباید فراموش کنیم که وضعیت بیماری در کشور به هیچ وجه به ثبات نرسیده و همچنان شکننده و ناپایدار است بنابراین به هیچ وجه نباید دچار خوش بینی کاذب شویم.
وی تاکید کرد: مبارزه با بیماری همچنان ادامه دارد و امیدواریم با تقویت و استمرار همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری شرایط مجددا شاهد خیز بیماری در بهمن و اسفند ماه سال جاری نباشیم.