kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

اخبار کوتاه اجتماعی



صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی در صورت اجرای نسخه نویسی الکترونیک
خبرگزاری صدا و سیما- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان برای چاپ دفترچه‌های کاغذی هزینه می‌کنیم که با اجرای نسخه نویسی الکترونیک این هزینه صرف خدمات دیگر به بیماران خواهد شد. ناصحی افزود: ۹۲ درصد مراکز درمانی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شدند و تا پایان نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دفترچه کاغذی به طور کامل حذف و تمام نسخه‌ها الکترونیک می‌شود.
پویش هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا
خبرگزاری صدا و سیما- رئیس‌سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار بسته معیشتی از آغاز شیوع ویروس کرونا در میان خانواده‌های نیازمندی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند، توزیع شده است، گفت: پویش جمع‌آوری کمک‌های مردمی با کمک فضای مجازی، پویش‌های خیریه و بنگاه‌های اقتصادی از ۱۵ بهمن اجرا می‌شود.
کشف 1700 قرص متادون در محموله پستی
پایگاه خبری پلیس- رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران از کشف محموله پستی حاوی یک هزار و 700 قرص متادون به مقصد کشورهای اروپایی خبر داد.
دستگیری ۲ دلال ارز و کشف‌ ۱۶ هزار‌ دلار در میدان فردوسی
فارس- سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تیم اطلاعاتی کلانتری 109 بهارستان موفق شد دو دلال ارز را که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در حال پرسه زنی در اطراف میدان فردوسی بودند شناسایی و از آنها ۱۶ هزار دلار کشف کند.
انهدام باند فروش سلاح و مهمات
فارس- رئیس‌پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد دو قبضه سلاح جنگی، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، بیش از 50 عدد فشنگ جنگی، 6 قبضه سلاح سرد و سایر ادوات کشف شد.
بهره‌برداری از اولین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹
تسنیم- فاز نخست احداث نیروگاه خورشیدی با سازه پشت‌بامی و به ظرفیت 15 کیلووات در ساختمان ستادی شهرداری منطقه 19 به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه قابلیت تولید 22 هزار و 300 کیلووات ساعت برق در سال را دارد. به گفته شهردار منطقه 19، کاهش 10 درصدی مصرف برق منطقه از نتایج مثبت این اقدام است.
ابلاغ دستورالعمل
 اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به ایثارگران
ایثار- مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از ابلاغ دستورالعمل اصلاحی بهره‌مندی جامعه ایثارگری از اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد.