kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

آب سالم به یکصد روستا رسید




در سی و ششمین هفته پویش الف- ب-  ایران، چهار پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان در چهار استان همدان، کرمان، زنجان و البرز به بهره‌برداری رسید تا ساکنان ۱۰۰ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار شوند.
آیین افتتاح این طرح‌ها با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به‌صورت ویدئوکنفرانس در استان‌ها پیگیری شد و به این ‌ترتیب ۷۵ روستا در استان کردستان، ۱۵ روستا در استان زنجان، ۸ روستا در استان البرز و ۲ روستا در استان همدان به شبکه روستاهای برخوردار از آب سالم پیوستند.
در استان همدان طرح آبرسانی به ۲ روستای «ورکانه» و «یارمجه باغ» استان همدان با اعتباری معادل یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید تا یک هزار و ۴۳۲ نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار دهد.
سیدهادی حسینی‌بیدار افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ روستای دیگر با جمعیت ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر از خدمات شبکه آب سالم و فاضلاب بهره‌مند شده‌اند که برهمین اساس شاخص بهره‌مندی از آب در روستاهای استان همدان به 79/11 درصد رسیده است.
همچنین طرح آبرسانی به ۷۵ روستای کردستان با ۸۱۷ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است؛ به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان برای اجرای این طرح ۲۸۷ کیلومتر خطوط انتقال اجرا شد تا جمعیتی در حدود ۱۰ هزار و ۴۸۰ خانوار معادل ۴۳ هزار و ۸۲۵ نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
محمدحسین محمدی اظهار داشت: در زمان اجرای این طرح‌ها برای ۴۰۴ نفر‌ اشتغال ایجاد شد و اکنون بعد از بهره‌برداری نیز برای ۴۳ نفر شغل ایجاد شده است.
در طرح آبرسانی به ۱۵ روستای استان زنجان  نیز جمعیتی افزون بر هفت هزار و ۵۹۸ نفر از خدمات آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند؛ علیرضا جزء قاسمی ‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این‌باره گفت: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری معادل ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است و در دوره ساخت این طرح‌ها برای ۱۵۳ نفر و در دوره بهره‌برداری برای ۱۵ نفر ایجاد‌ اشتغال شده است.
همچنین با افتتاح طرح آبرسانی به هشت روستای البرز ۱۰ هزار نفر روستایی از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند؛ این طرح با اجرای دو کیلومتر خطوط انتقال، و با سرمایه‌گذاری 5/6 میلیارد تومان جمعیت ۹ هزار و ۷۶۴ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.